تامین مالی سد معشوره و تکمیل طرح های ناتمام در سفر رییس جمهور به لرستان

به گزارس رکنا از لرستان، علی اکبر محرابیان، ظهر امروز ۱۹ آذر، در سفر به شهرستان کوهدشت، اظهار داشت: سد تنگ معشوره، در ۸ سال گذشته، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سفر رئیس جمهور به لرستان، تصمیم گرفتیم طرح‌های ناتمام را با تامین منابع مالی لازم از طریق مصوبه استانی تکمیل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سد معشوره افزود: این سد، از جمله سد‌های مهم استان است که مطالعات آن، از ۱۷ سال گذشته شروع شده است و با تکمیل مطالعات، سال ۹۲ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

وزیر نیرو ادامه داد: متاسفانه سد معشوره، در ۸ سال گذشته، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشته که البته تونل انحراف احداث شده است اما باز هم پیشرفت کار کند است.

وی اظهار داشت: برای این سد، مطالعات لازم را انجام دادیم که نیازمند تامین مالی بالایی است، به‌همین خاطر روش‌های مختلفی را در نظر گرفتیم تا تامین مالی لازم صورت بگیرد و امیدوارم، در مصوبه سفر استانی بتوانیم به پیشرفت این سد سرعت بیشتری ببخشیم.

محرابیان گفت: هدف از اجرای این سد، کنترل سیلاب، تخصیص آب شرب، صنعت و کشاورزی در سقف تخصیص استان است که با اجرای آن، اشتغال نیز رونق می گیرد.

وی عنوان کرد: در سفر حجت الاسلام رییسی، تصمیم بر آن شد که به طرح‌های ناتمام سرعت بخشیده و تکمیل طرح‌ها در اولویت قرار گیرد.

گلاره پروازی/ لرستان

کدخبر: 749660 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟