احداث ۲۰۰ واحد مسکن برای محرومان بخش طارم سفلی

به گزارش رکنا قزوین،مهرعلی حق گویان در گردهمایی تجلیل از حامیان و خیران بخش طارم سفلی بیان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین قریب ۶۲ هزار نفر تحت حمایت دارد که به طور مستمر از این نهاد خدمات دریافت می کنند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خدمات متنوعی که به محرومان ارائه می کند به مثابه دولتی  کوچک است که تلاش می کند نیازمندی های مختلف محرومان را برطرف کند البته همه این خدمات در قالب نوکری توسط امدادگران ارائه می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: علاوه بر جمعیت تحت حمایت، سالانه حدود ۵۰ هزار نفر هم برای دریافت خدمات مختلف مراجعه می کنند که به صورت موردی خدماتی متناسب با نیاز آنها ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹ هزار یتیم و محسنین در استان داریم؛ ایتام افرادی هستند که پدر خانواده فوت کرده و محسنین نیز فرزندانی هستند که از نعمت پدر و مادر محروم نیستند ولی سرپرستشان دارای سن بالا بوده و از کهولت و بیماری رنج می برد.

حق گویان گفت: در خانواده محسنین هزینه ها بالاتر از خانواده ایتام است چراکه سرپرست خانواده بیمار است و برای بیماری اش هزینه های مختلف صرف می شود در نتیجه خانواده در کنار مشکل تأمین معیشت با مشکل تأمین هزینه های بهداشتی و درمانی هم روبروست.

وی اعلام کرد: در استان قزوین هشت هزار و ۵۰۰ دانش آموز داریم، دانش آموزانی که در میان آنها ۱۰۷ نخبه وجود دارد که در زمینه های مختلف دارای توانایی بالا بوده و قطع یقین با حمایت های بیشتر برای آینده استان و کشور، وجودشان مفید خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: فلسفه خلقت انسان عبادت است و خدمت به انسان های دیگر هم عبادت است؛ فلسفه وجودی همه ما رساندن خیر به دیگران است و می توان گفت کاری ارزشمندتر و بزرگتر از خیر رساندن به دیگران نداریم.

وی توضیح داد: لذّت کمک کردن به دیگران یک توفیق الهی است و برای کسب چنین توفیقی باید خداوند سبحان را شاکر باشیم از این رو خدمت به محرومان نعمت و رحمت الهی است که نصیب ما شده است، چراکه خداوند سبحان فرموده است که رزق و روزی بندگانش را مشخص و معین کرده است و اگر به نیازمندی کمک نکنیم، نتیجه اش تنها عقب ماندن ما از این مسیر الهی است والا در نتیجه غفلت و کوتاهی ما فرد دیگری این توفیق را خواهد ربود و برای آخرت خود خیرات و مبرات فراهم خواهد کرد.

حق گویان تأکید کرد: در حوزه توانمندسازی همه اقشار که تحت حمایت داریم را مورد توجه قرار می دهیم در گام نخست توانمندسازی، بحث فرهنگی را مورد توجه خود قرار داده ایم چراکه کار فرهنگی اولویت برنامه های این نهاد است.

وی ادامه داد: در حوزه مسکن توانمندسازی موثر و اجتماعی را شاهد هستیم چراکه تأمین مسکن نه تنها بار اقتصادی خانواده را در زمینه اجاره بهاء می کاهد بلکه موجب می شود تا خانواده به امنیت روانی و اجتماعی به دلیل داشتن سرپناه برسد.

مدیرکل کمیته امد اد استان قزوین گفت: در سال جاری تأمین ۲۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان برنامه ریزی کرده ایم ولی با توجه به بالا بودن هزینه های ساخت مسکن، انتظار داریم اقشار مختلف مردم در این زمینه کمک کنند تا با همکاری و هم افزایی به هدف تعیین شده دست یابیم.

وی یادآورشد: توانمندسازی دیگر در زمینه اشتغال زایی است که تلاش می کنیم هر خانواده را براساس توانایی و انگیزه اش مورد حمایت قرار دهیم تا درآمد حداقلی برای تامین معاش خود را داشته باشند.

 

کدخبر: 748580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟