مه غلیظ دید افقی در جاده‌های کردستان را به ۱۰ متر کاهش داد

به گزارش رکنا از کردستان؛ دانش زندی گفت: محور سنندج مریوان گردنه تیتور و محور دیواندره سقزحدفاصل بهارستان- خرکه و محدوده زرینه- کلکان و همچنین گردنه ماموخ با کاهش دید افقی غلظ و مقطعی مواجه شده‌اند.

وی افزود: همچنین  محور بیجار - تکاب، بیجار - دیواندره، سقز بوکان محدوده روستای سرای نیز درگیر این پدیده هستند و کاهش دید از ۱۰، ۲۰ متر تا ۲۰۰ متر در محورهای اعلام شده گزارش شده است.

مدیر مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: بدلیل افت دما  ممکن است سطح برخی جاده‌های استان  بوِژه در اوایل روز لغزنده باشد لذا توصیه می‌شود رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

طرح راهداری زمستانه هر ساله در آبان یا آذر شروع می شود که امسال از ۱۵ آبان قرارگاه زمستانی در سازمان راهداری کشور و به تبع آن در استان کردستان تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح انجام شد.

در طرح زمستانی امسال ۵۰۰  راهدار در کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 748564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟