500ناوگان حمل و نقل بین‌المللی در اینچه برون تردد داشت

به گزارش رکنا: محسن عامریون اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت تردد در مرز اینچه برون به علت شیوع کرونا در طول ۲۰ ماه اخیر شاهد توقف بسیاری از مشاغل مرتبط بودیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه این بازگشایی به صورت محدود و برای تبادل یدک وسایل نقلیه سنگین است اما تاثیر بسزایی در احیاء اشتغال منطقه داشته است

عامریون با بیان افزایش تردد روزانه در این پایانه مرزی، ادامه داد: پس از گذشت حدود ۲۰ روز از بازگشایی مجدد مرز، مجموعه یدک ورودی و خروجی روزانه به حدود ۴۰ دستگاه افزایش یافته است که روند رشد مناسبی می‌باشد که انتظار می رود این روند افزایشی ادامه داشته باشد.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون پیش از این در خصوص بازگشایی مرز اینچه‌برون اعلام کرده بود: از بدو شیوع تمام تمهیدات لازم برای تسهیل در ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی اندیشیده شد.

عامریون تصریح کرده بود: با توجه به لزوم ضدعفونی ناوگان حمل و نقل بین‌المللی در مرز اینچه‌برون، داکت ضدعفونی طبق ضوابط تعریف شده در پروتکل‌های بین دو کشور ایران و ترکمنستان احداث شود.

مدیر پایانه مرزی اینچه‌برون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: از جمله اقدامات دیگر برای مقابله با ویروس کرونا تاکید بر واکسیناسیون رانندگان فعال بخش حمل و نقل بین الملل شد که با توجه به استقبال فعالان این بخش، گام بزرگی برای مهار ویروس کرونا برداشته شده است.

عامریون با توجه به لزوم تسریع در بازگشایی مرزهای بین دو کشور خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست‌ها و مراجعات فعالان بخش حمل و نقل بین‌المللی و مراودات خوبی که بین تجار دو کشور در گذشته بود، تمام تمهیدات لازم برای رفع نگرانی‌ها برداشته شد.

وی خاطرنشان کرد: مرز اینچه‌برون از جمله دروازه‌های حائز اهمیت برای تبادل کالا بین دو کشور است که ما از بازگشایی عادی مرز استقبال می‌کنیم و مسیر قابل اطمینان برای مراودات بین تجار دو کشور است.

گرگان/کرامتی

کدخبر: 740489 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟