واکسیناسیون معلمان استان مرکزی از میانگین کشور بالاتر است

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ، بهرام حسین‌آبادی در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا در سه مرحله مدارس بازگشایی شده که در مرحله اول ۱۰ درصد، در مرحله دوم هفت درصد و در مرحله آخر ۱۰ درصد جمعیت دانش آموزان استان مرکزی از حضور در کلاس‌ها استقبال کردند.

وی ادامه داد: برای برگزاری مدارس در اول مهرماه سه برنامه پیش‌بینی شده است که شامل برگزاری کلاس‌های حضوری در مناطق روستایی و عشایری با جمعیت کم، مدارس با جمعیت کم به تعداد ۱۰ دانش آموز به شکل تلفیقی از حضوری و مجازی و یا به‌طور کلی مدارس حضوری بازگشایی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: واکسیناسیون معلمان آموزش و پرورش یکی از اولویت‌های مهم در استان مرکزی است و به همین خاطر فرآیند واکسیناسیون معلمان استان از میانگین کشور بالاتر است.

 در ادامه این نشست دکتر علی علیمحمدی اظهار کرد: ۲۰ تا ۲۵ شهریورماه نوبت دوم تزریق واکسن فرهنگیان استان است و برای تزریق واکسن ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نیز پیش‌بینی های لازم در سطح ملی در حال انجام است.

وی گفت: در مدارس روستایی و عشایری با جمعیت کم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی امکان برگزاری کلاس‌های حضوری ممکن است اما این مهم باید توسط ستاد ملی کرونا ابلاغ شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: برگزاری کلاس‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای با حضور ۱۰ دانش آموز با رعایت پروتکل‌ها و ۴۰ دقیقه زمان نیز می‌تواند بخشی از پیشنهادات مهرماه باشد.

 

انتهای پیام /قاسمی

کدخبر: 720306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟