۲.۵ تن چوب جنگلی قاچاق در خلخال کشف شد

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل، صادق پور محمد اظهارکرد: ارزش این محموله ۸۰۰ میلیون ریال است که قاچاقچیان قصد داشتند با استفاده از فرصت پیش آمده از حضور مردم در آئین عزاداری محرم و خلوت بودن منطقه عبور چوب قاچاق جنگلی آن را از منطقه خارج و به فروش رسانند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی خلخال این محموله کشف و ضبط و به محوطه اداره منابع طبیعی انتقال یافت.

او گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در جریان شناسایی و کشف این محموله قاچاق چوب ۲.۵ تنی یک دستگاه خورو نیسان وانت حامل چوب جنگلی را توقیف کردند.

وی افزود: علاوه بر محموله قاچاق چوب جنگلی یاد شده ماموران یگان حفاظت این اداره در بهار امسال موفق به کشف و ضبط ۴.۵ تن انواع چوب جنگلی قاچاق از قاچاقچیان شدند. گ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال اظهارکرد: ۲ قاچاقچی فرآورده‌های چوبی جنگلی نیز در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی این شهرستان شدند.

پورمحمداظهارکرد: پارسال نیز با تلاش ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی۵۳ تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق، ۶۸ پایه چوبی قطع شده از جنگل درختان بلوط منطقه اندبیل و مقادیر قابل توجهی تخته جنگلی از قاچاقچیان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: اجرای طرح ممنوعیت ۱۰ ساله برداشت چوب از جنگل‌های شمال کشور، افزایش غیرمنتظره قیمت چوب در بازار و افزایش میل قاچاقچیان فرآورده‌های چوبی جنگلی به استفاده از راه‌های ارتباطی این شهرستان برای عبور محوله‌های قاچاق موجب افزایش قاچاق محموله‌های چوب جنگلی و صنعتی شده است.

او افزود: با توجه به واقع شدن بیش از ۸۰ درصد از جنگل‌های استان اردبیل در خلخال بیشترین کشفیات چوب قاچاق جنگلی این استان در شهرستان خلخال صورت می‌گیرد.

پورمحمد اظهارکرد: در اجرای ماده ۴۲ قانون مقابله با قطع اشجار و درختان جنگلی برای افراد متخلف در خصوص قطع ۱۲ اصله درخت جنگلی پرونده قضایی تشکیل و متخلفان محاکمه شدند.

شهرستان خلخال دارای ۲۵۷ هزار هکتار جنگل و مرتع است که از این میزان ۴۵ هزار هکتار را جنگل‌های قدکوتاه ارس و بنه تشکیل می‌دهند، علاوه بر تنوع گونه‌های جنگلی خلخال با برخورداری از ۲۱۲ هزار هکتار مرتع ۲۱ درصد از کل مراتع استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.

 

کدخبر: 712490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟