توضیحات مدیر پسماند آمل در خصوص جمع آوری سگ های بدون صاحب

به گزارش خبرنگار رکنا ،کاویانپور در این توضیح آورده است؛ طبق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری ها مکلف به دفع حیوانات بدون صاحب و مضر در شهر بوده و مسئولیت مستقیم آن با سازمان مدیریت پسماند شهرداری است.

کاویانپور با اشاره به اینکه بر اساس همین قانون در سال 1387 دستورالعمل کنترل جمعیت سگ های بدون صاحب به روش زنده گیری با همکاری ستاد مرکزی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان به استانداری سراسر کشور ابلاغ شد، اضافه کرد؛ مطابق این دستورالعمل تشکیلات کارگروه اجرایی در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی فعال شدند. در این کارگروه شهرستانی فرماندار بعنوان رئیس کارگروه، شهردار مرکز شهرستان بعنوان دبیر کارگروه، روسای دامپزشکی، محیط زیست، بهداشت، نماینده نیروی انتظامی ، نماینده دادستان، نماینده بخشداران، دهیاران و نماینده سازمانهای مردم نهاد حضور دارند.

وی ادامه داد؛ این کارگروه 7 شرح وظیفه دارد، که یکی از آن موارد، تعیین محل پیشنهادی جهت احداث مرکز نگهداری سگ های بدون صاحب در شهرستان و اعلام آن به کارگروه استانی است.

رئیس سازمان پسماند گفت: با توجه به این شرح وظیفه زمینی در روستای کِرد کِتی (مشهور به زمین برخواست کتی) که جزء اراضی ملی است توسط شهرداری آمل به منظور ساماندهی و نگهداری سگ های بدون صاحب پیگیری شد. متاسفانه علی رقم موافقت کارگروه استانی در واگذاری این زمین به شهرداری آمل، شخصی با معرفی خود بعنوان حامی حیوانات مدعی این زمین بوده و با ایجاد حواشی و لابی متعدد همچنان مانع واگذاری قطعی این زمین به شهرداری آمل است.

کاویانپور تصریح کرد؛ شهرداری آمل در راستای انجام وظیفه ، زمینی دیگر، به مساحت 5 هزار متر در منطقه پاساکش (جاده هراز) را به کارگروه استانی معرفی کرد و با تایید کارگروه به منظور جمع آوری و نگهداری سگهای بدون صاحب در نظر گرفت. هم اکنون این زمین تجهیز شده و آماده بهره برداری است.

وی افزود: شهرداری در فاصله تجهیز و آماده سازی زمین پاساکش، از ظرفیت حامیان حیوانات به منظور زنده گیری و نگهداری سگ های بدون صاحب بهره برد و مکانی اجاره ای را با پرداخت هزینه هایی از قبیل اجاره و هزینه های آب، برق، گاز در حدود 150 میلیون ریال به صورت ماهانه در اختیار یک حامی حیوانات قرار داد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان پسماند، شهرداری تا کنون در راستای اجرای وظیفه در قبال سگ های بدون صاحب کوتاهی نداشت اتفاقا همه سگهای جمع آوری شده از سطح شهر به همین مکان موقت که توسط یک حامی حیوانات اداره می شود، منتقل شدند.

مطابق دستورالعمل کسی نمی تواند در اجرای این قانون مداخله کند و حاشیه سازی های اخیر در فضای مجازی صرفا به خاطر کوتاه شدن دست عده ای است که در قامت حمایت از حیوانات بدنبال اهداف شخصی هستند.

لازم به ذکر است؛ بسیاری از عزیزان در راستای حمایت از حیوانات دغدغه دارند و این دغدغه و نگرانی ارزشمند است، همراهی و کمک شما قابل لمس هست اگر شهرداری در این بخش قصوری دارد حتما اصلاح خواهد کرد. قطعا ارزش حیوانات را می دانیم و در این راه حمایت خود را از حامیان واقعی حیوانات دریغ نخواهد کرد.

جمع آوری سگ های بدون صاحب در کوچه خاص با درخواست و پیگیری مکرر اهالی انجام شده و برخلاف ادعای مطرح شده که بیشتر جو سازی در فضای مجازی بود خوشبختانه سگی کشته نشد. این توضیحات در راستای شفاف سازی و ارائه عملکرد شهرداری در این حوزه منتشر شد و قطعا انتشار مطالب خلاف واقع در فضای مجازی توسط شخص یا اشخاصی که متاسفانه با فحاشی، تهدید و ارعاب پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری با (هشتگ هدفمند، حیوان آزاری) همراه بوده در محاکم قضایی از طریق واحد حقوقی شهرداری تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

آمل/عباسی نیک

کدخبر: 695633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟