به گزارش رکنا ،عصر 17 مرداد ماه سال 82 ماموران کلانتری شهریار در جریان درگیری مرگباری قرار گرفتند و خیلی زود تیم های پلیس ی همراه بازپرس ویژه قتل در صحنه جنایت حاضر شدند.
ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که قربانی جنایت جوان 21 ساله ای به نام حمید است که پس از گذراندن دوران آموزشی خدمت سربازی وقتی به خانه بازگشته از سوی یکی از بچه محل ها به قتل رسیده است.
در این مرحله یکی از دوستان حمید که در صحنه درگیری حضور داشت به ماموران گفت: من و حمید با هم به خدمت سربازی رفته بودیم و پس از تمام شدن دوران آموزشی خدمت سربازی به سمت خانه مان در حال حرکت بودیم که ناگهان یکی از بچه محل ها که از قدیم با حمید اختلاف داشت به سمت ما حمله کرد و با چاقو ضرباتی به سینه حمید زد و پا به فرار گذاشت.
وی افزود: شوکه شده بودم و به دنبال مجتبی دویدم تا مانع فرارش شوم که وی مرا نیز از ناحیه پهلو با چاقو زخمی کرد و توانست از محل جنایت فرار کند.
کارآگاهان برای دستگیری عامل جنایت وارد عمل شدند که دقایقی بعد مشخص شد مجتبی در زمان فرار از سوی چند رهگذر که شاهد این ماجرای مرگبار بودند زمینگیر شده و در اختیار ماموران کلانتری شهریار قرار گرفته است.
مجتبی پس از دستگیری احساس پشیمانی می کرد و در حالیکه اشک می ریخت به بازپرس پرونده اش گفت: به خاطر اختلاف قدیمی از حمید کینه داشتم و زمانیکه فهمیدم حمید از خدمت سربازی بازگشته به بهانه خرید سیب زمینی از خانه خارج شدم و به سراغ حمید رفتم که دیدم دوستش همراهش است.
وی افزود: تصمیم به قتل را از قدیم گرفته بودم و هیچ چیز مانع کارم نبود، به همین خاطر چاقویم را از جیبم بیرون کشیدم و به سمت حمید حمله کردم که وقتی او روی زمین افتاد دوستش به دنبالم آمد که مجبور شدم برای فرار او را نیز زخمی کنم.
قاتل جوان ادامه داد: پس از فرار به باغ پدری ام رفتم اما چون اهالی محل مرا می شناختند و دیده بودند که پس از فرار در باغ پنهان شده ام مرا دستگیر کرده و تحویل ماموران پلیس دادند.
بدین ترتیب مجتبی پس از اعترافاتش در شعبه 71 دادگاه کیفری از سوی قضات دادگاه به قصاص نفس - اعدام - محکوم شد و شعبه 37 دیوانعالی کشور این حکم را مورد تایید قرار داد.
با گذشت 13 سال و در حالیکه پرونده برای اجرای حکم به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شده بود خانواده حمید با حضور در این شعبه رضایتشان را برای بخشش قاتل پسرشان اعلام کردند.
قاضی دشتبان با اعلام این خبر به رکنا گفت: مددکاران زندان رجایی شهر در خصوص ایجاد صلح و سازش در پرونده های قتل تلاش های زیادی متحمل می شوند که در این پرونده نیز موفق به رضایت گرفتن از اولیای دم شدند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193155 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟