حمله موشکی حزب‌الله به پادگان البغدادی اسرائیل/ شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسید

همزمان با حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به برخی مناطق غزه از جمله بیت لاهیا در شمال و خان‌‌یونس در جنوب نوار غزه،  آمریکا و انگلیس بامداد امروز( دوشنبه ) در تجاوزی جدید اهدافی را در صنعاء پایتخت یمن و برخی دیگر از استان‌های این کشور هدف قرار دادند.

برخی منابع خبری گزارش دادند که آمریکا و انگلیس صنعاء پایتخت یمن را  16 بار هدف حمله قرار دادند.

 حمله موشکی حزب‌الله به پادگان البغدادی اسرائیل

حزب‌الله لبنان بامداد امروز (دوشنبه ) با انتشار بیانیه‌ای از هدف قرار دادن نظامیان اسرائیلی در پادگان نظامی «البغدادی» و اطراف آن خبر داد.

حزب‌الله لبنان طی یک بیانیه اعلام کرد که در حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت شریف آن، در ساعت ۳:۱۰ بامداد امروز ( دوشنبه ) نیروهای اسرائیلی را در مقر البغدادی و اطراف آن با سلاح موشکی هدف قرار داده است.در این بیانیه تاکید شده که موشک‌ها با دقت بالا و مستقیما به هدف اصابت کرده است.

در پی انتشار بیانیه حزب‌الله لبنان، رسانه‌های اسرائیلی از به صدا درآمدن آژیر خطر در شمال جولان اشغالی و احتمال نفوذ پهپادی مقاومت لبنان به این منطقه خبر دادند. سپس ادعا شد که دو هدف مشکوک هوایی که از لبنان عبور کرده و وارد حریم هوایی شمال فلسطین اشغالی شده بودند، شناسایی و رهگیری شدند.

حزب‌الله لبنان از روز هشتم اکتبر (۱۶ مهر) و تنها یک روز پس از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» در غزه رویارویی با دشمن صهیونیستی را آغاز کرد و بارها مواضع اشغالگران را با موشک و سلاح‌های مناسب هدف قرار داد و به اعتراف رسانه‌های صهیونیستی، دست‌ برتر خود را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی به نمایش گذاشت.

هدف قرار دادن ۶ نظامی صهیونیست توسط مقاومت فلسطین

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای مقاومت در حال نبردی شدید با نیروهای رژیم صهیونیستی در غزه هستند.

منابع خبری اعلام کردند که ۶ نظامی صهیونیست طی عملیات مشترک مبارزان گردان‌های مجاهدین و سرایا القدس در غرب خان یونس هدف قرار گرفتند.

براساس گزارش الجزیره، یک منبع فلسطینی از درگیری‌های خشونت‌بار میان نیروهای مقاومت فلسطین و نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزیتون واقع در شهر غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن فرمانده گردان شاکید وابسته به تیپ گفعاتی و همچنین دو نظامی خود و زخمی شدن سه تن دیگر طی این درگیری‌ها در محله الزیتون اعتراف کرد.

اسرائیل از «گرسنگی» به عنوان یک سلاح استفاده می‌کند

گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل متحد با اشاره به وخامت اوضاع در رفح می‌گوید که اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح در غزه استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه نگرانیهای زیادی درباره رفح داریم گفت، آنچه که ما پس از تصمیم دیوان دادگستری بین‌المللی دیدیم تشدید وضعیت از سوی اسرائیل است.وی جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه را جنگ بین یک حکومت اتمی و مردمی خواند که به دنبال آزادی هستند.گزارشگر حقوق سلامت سازمان ملل در ادامه مصاحبه خود با الجزیره تاکید کرد که "اسرائیل از گرسنگی به عنوان یک سلاح در غزه استفاده می‌کند..."

«تدروس آدهانوم» رئیس سازمان جهانی بهداشت شامگاه چهارشنبه درباره میزان بالای قربانیان حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حجم خسارت این منطقه هشدار داد.آدهانوم طی سخنرانی در ژنو گفت که وضعیت انسانی در نوار غزه بسیار غیربشری شده و گرسنگی بیداد می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر رسید

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۲۹ هزار و ۶۹۲ نفر به شهادت رسیده‌اند.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته در هفت جنایت جدید، ۸۶ شهروند فلسطینی را به شهادت رسانده و ۱۳۱ تن دیگر را نیز زخمی کرده است.

به این ترتیب، شمار شهدای نوار غزه به ۲۹ هزار و ۶۹۲ و شمار زخمی ها به ۶۹ هزار و ۸۷۹ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه تاکید کرد که برخی از شهدا و قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها هستند و اشغالگران از امدادرسانی به آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

کشته شدن 240 نظامی ارتش اسرائیل در غزه

با اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر این رژیم در نبردهای نوار غزه، شمار نظامیان به هلاکت‌رسیده این رژیم از آغاز حمله زمینی به غزه به ۲۴۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن یک نظامی دیگر خود از تیپ «گعفاتی» در نبردهای نوار غزه اذعان کرد.

با هلاکت این نظامی صهیونیست شمار کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز تجاوز زمینی به نوار غزه به ۲۷۰ نفر افزایش یافت.

جنگ در غزه ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای ایجاد کرده است

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که وارد صد و چهل و سومین روز خود شده، ویرانی‌های بی‌سابقه‌ای به بار آورده است.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده، خرابی‌های بی‌سابقه‌ای به بار آورده که برای تعمیر آنها به دهه‌ها زمان نیاز است.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وی در ادامه تصریح کرد که ۷۰ تا ۸۰ درصد زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله منازل، بیمارستان‌ها، مدارس و تأسیسات آبی تخریب شده یا آسیب‌های گسترده‌ای دیده‌اند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی همچنین گفت برنامه محیط زیست سازمان ملل تخمین زده است که آواربرداری و پاکسازی ویرانه‌ها در غزه بین ۳ تا ۱۲ سال طول خواهد کشید.

وی همچنین افزود که کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل تخمین زده است که برای جبران خسارت‌های وارده ده‌ها میلیارد دلار هزینه لازم است.

هیأتی از رژیم صهیونیستی برای مذاکره با حماس راهی قطر می‌شوند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تصمیم تل‌آویو برای اعزام هیأتی به قطر برای مذاکره با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره توافق با این جنبش خبر دادند.

 رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته هیأتی را به‌منظور تکمیل مذاکرات با جنبش حماس برای آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه، به قطر اعزام کند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد که هیأت اسرائیلی با سطحی کمتر از سطح نمایندگی که در کنفرانس پاریس شرکت کرده بود عازم دوحه می‌شود.

پیشتر وبگاه آمریکایی آکسیوس به نقل از دو منبع گزارش داده بود که در جریان مذاکرات پاریس پیشرفت‌هایی حاصل شده است که ممکن است در چند روز آینده به مذاکرات جدی‌تری بر سر توافق درباره جنگ غزه، آتش‌بس و تبادل اسرا منجر شود.

آکسیوس گزارش کرده بود «ویلیام برنز» رئیس سیا، «محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» مدیر اطلاعات مصر در این مذاکرات شرکت کرده بودند.

در همین زمینه پایگاه خبری العربیه نیز گزارش کرده بود در مذاکرات پاریس درباره جنگ غزه، یک طرح سه مرحله‌ای بررسی شد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از منابعی در جنبش «حماس» گزارش کرده بود توافق پاریس با رژیم صهیونیستی شامل آتش‌بسی ۶ هفته‌ای و آزادی و تبادل ۲۰۰ الی ۳۰۰ فلسطینی با ۳۵ الی ۴۰ اسیر صهیونیستی می‌شود.

درخواست ارسال کمک به شمال غزه رد شد

کمیسر آژانس امداد و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا) گفت که درخواست‌های این نهاد برای ارسال کمک‌های غذایی به شمال غزه از سوی رژیم صهیونیستی رد شده است.

 فیلیپ لازارینی گفت: آخرین باری که توانستیم به شمال نوار غزه کمک‌های غذایی بفرستیم در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) بوده است.

کمیسر آنروا با بیان اینکه اگر اراده واقعی سیاسی وجود داشته باشد هنوز امکان دارد که از وقوع قحطی در غزه جلوگیری کرد، افزود: درخواست‌های ما برای فرستادن کمک‌های غذایی به شمال غزه رد شد و گوش شنوایی برای آن نیست.

در همین رابطه کانال خبری عبری زبان حدشوت گزارش داد که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که مجوز ورود مستقیم کمک‌های بشر دوستانه به شمال نوار غزه را لغو می‌کند.

نتانیاهو: اگر حماس از خواسته های خود دست بردارد توافق می‌کنیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد چنانچه حماس از خواسته‌های خیالی خود کوتاه بیاید و درخواست‌های معقولی ارائه کند، در موضوع آزادی اسیران به توافق می‌رسیم.

بنیامین نتانیاهو افزود : عملیات در رفح چند هفته پس از آغاز آن به پایان می‌رسد و اگر در موضوع مبادله اسرا توافق کنیم، این عملیات به تاخیر می‌افتد.

وی ادعا کرد: مصری ها می دانند که هدف ما کوچاندن فلسطینی ها به مصر نیست و ما با آن ها هماهنگ هستیم و صلح و روابط ما با قاهره در خطر نیست.

نتانیاهو افزود: با واشنگتن در مورد نیاز به جابجایی غیرنظامیان از رفح اختلافی نداریم و ما آن ها را به منطقه ای در شمال رفح هدایت خواهیم کرد.

شمار اسیران کرانه باختری به ۷ هزار و ۲۲۵ نفر رسید

 باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که شماراسیران فلسطینی در کرانه باختری از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون به ۷ هزار و ۲۲۵ اسیر رسیده است.

باشگاه اسیران فلسطین در جدیدترین گزارش خود افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی در چند ساعت گذشته ۱۵ فلسطینی را از مناطق مختلف کرانه باختری دستگیر کردند که در میان آن ها فعالان رسانه و اسیران آزاده شده نیز دیده می شوند.

براساس این گزارش، از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون ۲۲۷ زن و ۴۶۰ کودک در کرانه باختری بازداشت شده اند.

در این مدت ۵۶ فعال رسانه و روزنامه نگار در کرانه باختری بازداشت شده اند که ۳۷ نفر از آن ها همچنان در بازداشت هستند.

کدخبر: 975233 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟