آمار شهدای غزه به 22هزار و 600 نفر رسید / درگیری شدید لفظی بین وزیر جنگ اسرائیل و نتانیاهو

به گزارش الجزیره، شمار زخمی های تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون نیز به 57هزار و 910 زخمی رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 15 جنایت مرتکب شد که در اثر آنها 162 شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و 296 شهروند دیگر نیز زخمی شدند.

 افزایش شمار شهدای اصحاب رسانه در غزه

شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از دفتر رسانه‌ای دولت در غزه اعلام کرد شمار شهدای روزنامه نگار و خبرنگار از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۱۰۷ نفر رسید.

فلسطین المحتلة: المکتب الإعلامی الحکومی فی غزة: ارتفاع عدد الشهداء الصحافیین إلی ۱۰۷ منذ بدء العدوان وزیر صهیونیست: باید برای فلسطینیان چیزی دردناک تر از مرگ ایجاد کنیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی قدس ، وزیر افراطی میراث کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرد ما باید راه ها و شیوه های بسیار دردناک تر از مرگ برای فلسطینیان ایجاد کنیم.

 حمله نظامیان زن صهیونیست به یک زن فلسطینی

خبرگزاری شهاب ویدئویی از حمله نظامیان زن صهیونیست به یک زن فلسطینی و ممانعت از رفتن این زن مسجد الاقصی منتشر کرد.

درگیری شدید لفظی بین وزیر جنگ و نتانیاهو

درگیری شدید لفظی بین وزیر جنگ اسرائیل و نتانیاهو

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر از درگیری شدید لفظی بین وزیر جنگ و نخست وزیر این رژیم خبر داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی سما نیوز, این جدال لفظی پشت درهای بسته رخ داد و به حدی شدید بود که یوآف گالانت، بنیامین نتانیاهو را متهم کرد که برای امنیت رژیم صهیونیستی خطرناک است.

این جدال لفظی پس از انتشار گزارش هایی روی داد که حاکیست نتانیاهو پس از جنگ غزه به گالانت اجازه نمی دهد با دیوید برنیاع رئیس موساد و رونین بار رئیس شاباک جلسه خصوصی برگزار کند.

به گزارش کانال ۱۲ رژیم اشغالگر, این اتفاق اوایل هفته در حاشیه نشست کابینه جنگ در مقر وزارت جنگ اتفاق افتاد و نشان دهنده شدت اختلافات بین گالانت و نتانیاهو است.

شبکه تلویزیونی «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد: تعدادی از وزرا به نمایندگان ارتش اسرائیل که در جلسه حضور داشتند از جمله هرتری هالوی رئیس ستاد کل ارتش اشغالگر حمله کردند.

این شبکه افزود: «بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی، ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی، میری رگو وزیر حمل و نقل و دیوید امسالم وزیر همکاری منطقه‌ای نارضایتی و خشم خود را از این ابراز داشتند که ارتش اسرائیل قصد دارد در تحقیقات مربوط به وقایع حمله هفت اکتبر، مقاماتی را مشارکت دهد که از عقب‌نشینی از غزه در سال ۲۰۰۵ حمایت کردند.

در این جلسه، بنی گانتس، وزیر «کابینه جنگ» بر سر وزرایی که به رئیس ستاد ارتش حمله کردند فریاد زد و تاکید کرد که «این یک تحقیق حرفه‌ای است. چه ربطی به خروج از غزه دارد؟ رئیس ستاد ارتش در حال انجام تحقیقات در مورد آنچه اکنون رخ داده برای خدمت به اهداف جنگ و توانایی ما جهت آماده شدن برای درگیری در شمال است. این یک تحقیق داخلی نیست. »

یکی از وزرا تاکید کرد که بحثی که صورت گرفت توهین آمیز بود و برخی از وزرا به طور نامناسب به ارتش حمله کردند که خشم برخی از اعضای کابینه جنگ را برانگیخت. یکی دیگر از وزیران اشاره کرد که دولت ممکن است نیاز به تجدید نظر در میزان اختیارات کابینه فعلی جنگ برای تصمیم گیری در مورد سیاست‌های نظامی داشته باشد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت تا جلسه را با ارسال پیامی به هالوی پایان دهد و بر اهمیت گوش دادن به نظرات وزرا تاکید کرد.

هالوی اقدام به تعیین تیمی برای تحقیق در مورد رویدادهایی کرده که منجر به حمله غافلگیرکننده حماس در هفت اکتبر شد که اشغالگران می‌گویند حدود ۱۲۰۰ نفر کشته شده‌اند.

ارتش اشغالگر در این باره یک تیم برای بررسی مجموعه‌ای از شکست‌های اطلاعاتی و نظامی همزمان با حمله القسام در هفت اکتبر از جمله سیر روند عملیات نظامی در چارچوب جنگ غزه تشکیل داد.

 حمله موشکی به اراضی اشغالی

مرکز اطلاع رسانی جنگ گردان های قدس اعلام کرد یگان موشکی اینت گردان صبح امروز ناحل عوز و عالومیم را با چندین موشک هدف قرار دادند.

 معلولیت ۱۲ هزار و ۵۰۰ نظامی صهیونیست در جنگ

کانال تلگرام شبکه الاقصی به نقل از روزنامه صهیونیستی یدیعوت احارونوت نوشت: ارزیابی وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل نشان می‌دهد شمار سربازانی که در جنگ دچار معلولیت شدند، به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌رسد.

همچنین بخش بازتوانی سربازان در وزارت دفاع (جنگ) اسرائیل از هفتم اکتبر با سه هزار و ۴۰۰ سرباز که جزو معلولان طبقه بندی شده اند، در تعامل بوده است.

حمله خمپاره ای القسام به تجمع خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی

شبکه تلویزیونی العالم در خبری فوری از حمله خمپاره ای گردان های القسام شاخه نظامی حماس به تجمعی از خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در غرب اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه خبر داد.

انهدام محل تجمع زره پوش‌های در نوار غزه

مرکز اطلاع رسانی جنگ گردان‌های قسام اعلام کرد رزمندگان این گروه محل تجمع زره پوش‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در غرب اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه با خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

آن‌ها همچنین یک بولدوزر را با موشک یاسین ۱۰۵ در شهرک خزاعه در شرق خان یونس منهدم کردند.

رزمندگان قسام در عملیاتی دیگر در خزاعه یک میدان مین حاوی سه بمب ضد نفر را در میان ۷ نظامی پیاده صهیونیست منفجر کردند که بر اثر آن این نظامیان کشته یا زخمی شدند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست برای دستیابی به توافق تبادل وارد قطر شدند

 رسانه‌های عبری گزارش دادند که شش خانواده اسیران اسرائیلی وارد دوحه پایتخت قطر شدند و امیدوارند که برای آزادی این اسیران به توافق برسند.

به گزارش شبکه "۲۴NEWS" در خبری نوشت قرار است این خانواده‌ها با سفیر آمریکا در قطر و سپس با نخست وزیر قطر دیدار کنند و در آنجا خانواده‌ها تلاش خواهند کرد تا موضوع اسرای صهیونیست را با قطر که نقش میانجی را ایفا کرده، پیش ببرند.

قطر در توافق قبلی برای آزادی اسیران صهیونیست و رد و بدل کردن پیام بین اشغالگران و حماس ایفای نقش کرد، در حالی که مذاکرات در حال حاضر متوقف شده‌است.

در این راستا، تامر پاردو، رئیس سابق موساد اظهار داشت: «متاسفانه اسرائیل از روز اول به گروگان‌ها (اسیران صهیونیست) اولویت نداد. مدیریت دو ماموریت به طور همزمان غیرممکن است. اگر اسرائیل آزادی گروگان‌ها را هدف اصلی خود قرار می‌داد به نظر من نتیجه کاملا متفاوت بود. »

دنیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که سه اسرائیلی مفقود، در نوار غزه بازداشت شده‌اند و تعداد اسیران را ۱۳۶ نفر عنوان کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر تاکید کرد که این رژیم در حال تلاش برای بازگرداندن همه اسیران است و افزود که قطر و مصر دو پیشنهاد جداگانه برای پیشبرد این موضوع ارائه کرده‌اند.

این در حالی است که جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی قاهره را از تعلیق مذاکرات با صهیونیست‌ها درباره آتش‌بس پس از ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در حمله اشغالگران به حومه جنوبی بیروت باخبر کردند.

پیش از این ترور، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در یک سخنرانی ضبط شده گفت که این حماس به پیشنهادات مصر و قطر در خصوص آتش بس در غزه پرداخته و دیدگاه خود را در این زمینه به آنها ابلاغ کرده‌است.

کدخبر: 961126 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟