جنگنده‌های اسرائیلی مدرسه‌ای را در اردوگاه النصیرات بمباران کردند/ حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه دیده‌بانی رژیم صهیونیستی

منابع رسانه‌ای از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مرکز اردوگاه النصیرات در نوار غزه خبر داده اند.

شبکه الجزیره گزارش داده که هواپیماهای رژیم اشغالگر مدرسه خالد بن الولید که محل اسکان آوارگان در این اردوگاه است را بمباران کرده‌اند.

براساس این گزارش، یک کلاس در طبقه فوقانی این مدرسه هدف بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته که طبق گزارشهای اولیه دست کم سه نفر شهید و دو نفر دیگر مجروح شده‌اند.

رسانه‌ها در ادامه تجاوزات اشغالگران از سلسله حملات رژیم صهیونیستی به روستاها و مناطق مختلف در جنوب لبنان خبر دادند.

خبرنگار المیادین گزارش داد: جنگنده‌های اشغالگران سلسله حملاتی را به شهرک‌ها در جنوب و شمال البقاع انجام دادند. به گفته این خبرنگار در البقاع، ۹ نقطه در زنجیره غربی مشرف به شمال البقاع هدف بمباران قرار گرفتند.

این خبرنگار همچنین از بمباران اشغالگران به شکل کمربندهای آتشین در منطقه صور و نبطیه در جنوب خبر داد.

روستاها و ارتفاعات منطقه التفاح و زمین‌های بایر در الهرمل، زبود و حربطه در شمال البقاع از دیگر اهداف بمباران اشغالگران بود.

خبرنگار المیادین افزود: سلسله حملات هوایی نیز توسط جنگنده‌های اشغالگران علیه مناطق شمال دره البقاع در شرق انجام گرفت که از جمله آنها ارتفاعات اطراف شهرک زبود در شمال البقاع بود.

در نتیجه حمله رژیم صهیونیستی به حومه شهرک بودای در شمال البقاع، یک غیرنظامی شهید و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین سلسله حملاتی به روستاها و شهرک‌های دیگر از جمله البعول در زمین‌های در الهرمل انجام گرفت.

در این رابطه خبرنگار الجزیره نیز گفت: بمباران اسرائیل به شهرک‌های خیام و منطقه محمودیه در جنوب لبنان، مجاورت مناطق الشعراء، حربطه و الهرمل در شرق لبنان رسید.

خبرنگار الجزیره در ادامه گزارش خود گفت: حملات اسرائیل همچنین شامل منطقه جبل الریحان و ارتفاعات التفاح و شهرک‌های میس الجبل، عیترون، حولا، طیبه، مرکبا و بنی حیان در جنوب لبنان بود.

طبق گزارش العربی الجدید، هواپیماهای اشغالگران بیش از ۸۰ حمله هوایی خشونت آمیز به مناطق و دره‌های نبطیه در جنوب لبنان انجام دادند.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد این حملات مناطق و دره‌های بین شهرک‌های: الزراریة، عبا- جبشیت، الشرقیه- النمیریه، اطراف کفرتبنیت- نبطیه، دیر الزهرانی- ورومین- عزة، اطراف حومین الفوقا، اطراف نبطیة الفوقا- محله الجامعات، اطراف اتوبان کفررمان- المیدنه، اطراف یحمر الشقیف- أرنون، ارتفاعات اقلیم التفاح، جبل الریحان، اطراف شهرک سجد، اطراف گذرگاه کفرتبنیت، اطراف أرنون- کفرتبنیت را شامل شد.

هواپیماهای صهیونیست‌ها همچنین حملات شدید و مستمری را به مناطق شرقی صور در جنوب لبنان انجام دادند.

 حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه دیده‌بانی تیپ گولانی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی در عراق اعلام کرد: در حمایت از غزه، پایگاه دیده‌بانی تیپ گولانی را در سرزمین‌های اشغالی با پهپاد هدف قرار دادیم.

در بیانیه مقاومت اسلامی عراق آمده است: «مبارزان مقاومت اسلامی در عراق در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم غزه و در پاسخ به کشتارهای رژیم غاصب علیه غیرنظامیان فلسطینی اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان،  بامداد امروز -دوشنبه- پایگاه دیده‌بانی تیپ گولانی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی را با استفاده از پهپاد منهدم کردند. »

مقاومت اسلامی عراق همچنین بر ادامه انهدام سنگرهای دشمن تاکید کرد.

همچنین وبگاه العهد گزارش داد مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجاهدان این گروه با پهپادهای «الارفد» مقری صهیونیستی را در غور (دره) اردن در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، این پنجمین حمله بود که در ادامه رویکرد مقاومت در برابر اشغالگران، در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به کشتارهای مرتکب شده توسط رژیم غاصب علیه غیرنظامیان از جمله کودکان، زنان و سالخوردگان انجام شد.

نتانیاهو در انزوای بین‌المللی قرار دارد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در حال حاضر در انزوای بین‌المللی قرار دارد، ممکن است در روزهای آینده با حکم دادگاه لاهه به یک «فراری بین‌المللی» بدل شود.

رسانه انگلیسی در مقاله‌ای با اشاره به اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات خود در غزه به چهره‌ای مطرود بدل شده، گزارش داد در صورت تایید اتهام جنایت جنگی در دیوان کیفری بین‌المللی، نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل به یک فراری بین‌المللی بدل خواهد شد.

به گزارش گاردین، نتانیاهو در آستانه ورود به جنگی تمام‌عیار با حزب‌الله قرار دارد و با نادیده‌گرفتن درخواست‌ها برای کاهش تنش‌ها، به مقابله با توافق آتش‌بس با حماس ادامه می‌دهد.

سخنرانی نتانیاهو در مجمع‌ عمومی سازمان ملل

نتانیاهو قرار است در روز جمعه در مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند و به گزارش رسانه آمریکایی، بی‌شک در نیویورک شاهد برپایی تظاهرات ضدصهیونیستی خواهیم بود.

به گزارش گاردین، سفر نتانیاهو به سازمان ملل پس از یک سال خونریزی در غزه و کشتار بیش از ۴۱ هزار فلسطینی انجام می‌شود و این در حالی است که دیوان کیفری بین‌المللی در حال بررسی درخواست دادستان‌ها برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو در حالی به روز سخنرانی در سازمان ملل نزدیک می‌شود که پیش‌تر آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) را به نقض اصل بی‌طرفی و شرکت در عملیات‌های حماس متهم کرده و از آغاز جنگ تا کنون حدود ۲۰۰ نیروی امدادی را به شهادت رسانده است. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که از ابتدای جنگ تا امروز با نتانیاهو گفت‌وگو نکرده است، زیرا نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به تماس‌های وی پاسخ نداده است.

کدخبر: 1043502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟