کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر ارتباطات مخالفت کرد/ موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر آموزش و پرورش

به گزارش رکنا از خانه ملت ، نمایندگان مجلس در جلسات علنی نوبت صبح و عصرروز گذشته( شنبه )  مجلس کلیات برنامه دولت چهاردهم را بررسی کردند؛ نمایندگان موافق و مخالف و رییس جمهور به ارائه توضیحاتی پرداختند که فرصت ۹۰ دقیقه‌ای از صحبت‌های رییس جمهور باقی ماند و بین نمایندگان متقاضی تقسیم شد تا به دفاع از برنامه دولت بپردازند. با اتمام بررسی کلیات برنامه دولت چهاردهم، رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی طبق حروف الفبای وزارت‌خانه‌ها شروع شد.

ابتدا صلاحیت علیرضا کاظمی ، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گرفت؛ نماینده‌ای به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت نکرد لذا وزیر پیشنهادی در فرصت ۳۰ دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های خود پرداخت.

سپس نوبت به بررسی صلاحیت ستار هاشمی ، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ بعد از اظهارات دو نماینده موافق و دو نماینده مخالف، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را تشریح کرد.

با اتمام بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، جلسه نوبت عصر شنبه مجلس به پایان رسید؛ نشست بعدی مجلس امروز(یکشنبه) ساعت ۷:۴۵ صبح برای ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم و ابتدا با بررسی صلاحیت حجت‌الاسلام اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات تشکیل می‌شود.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی بعد از اتمام بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در مجلس انجام می‌شود که احتمالاً چهارشنبه ۳۱ مرداد خواهد بود.

ستارهاشمی: تلاش می‌کنیم تا شاهد عدالت اطلاعاتی در کشور باشیم

ستار هاشمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دفاع از برنامه‌های خود در صحن مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در طول مدت فعالیت و خدمات انجام شده، چه در دانشگاه و چه در مدیریت در قوای مجریه و قضائیه، از سطوح استانی تا سطوح ملی، رویه و دیدگاهم تعامل، اجماع سازی و مفاهمه با ذی نفعان برای حداکثر نمودن منافع ملی بوده و عمیقاً با ایده وفاق ملی خو گرفته‌ام. عمیقاً باور دارم دانایی، مقدمه توانایی و قدرت است. علم و قدرت در همسایگی همدیگر قرار دارند.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: بنا بر این دارم که این همراهی صاحبان علم و اندیشه در کشور را به نحو احسن مورد بهره برداری و استفاده قرار دهم که ان شاء الله موجب حکمرانی کارآمد و عزتمندانه در تمام عرصه‌های مدیریتی و اجرایی کشور خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: اگر ما دنبال حکمرانی قدرتمند در فضای مجازی و رسیدن به جایگاه شایسته در دنیا هستیم، راه‌کار آن رسیدن به مرزهای دانش است. بی گمان یکی از وزراتخانه‌هایی که می‌تواند در این راستا پیشرفت کشور را تضمین کند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. این وزارتخانه پیشران بسیاری از صنایع مختلف در کشور خواهد بود. همه صنایع عملاً با این حوزه ممزوج شده‌اند. بدون این امکان، استفاده از ظرفیت‌های اثرگذاری در فضای مجازی در دنیای پیرامونی میسر نخواهد بود.

رضایی کوچی: ستار هاشمی بهتر از هر کسی چالش‌های وزارت ارتباطات را می‌شناسد

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه هاشمی کارشناسی، مدیر کلی و نهایتاً معاونت یک وزارتخانه را بر عهده داشته است و اگر به دنبال تحول و حرکت رو به جلو باشیم باید برنامه‌ریزی و مدیریت را به افرادی بسپاریم که از درون همان حوزه هستند. امروز با انتخاب ستار هاشمی که مورد استقبال بدنه کارشناسی این وزارتخانه قرار گرفته است موجب خوشحالی و اراده بیشتر در بدنه این وزارتخانه خواهیم بود. او بهتر از هر کسی چالش‌های این وزارتخانه را می‌شناسد و راهکارهای حل آنها را می‌داند.

حسین پور: هاشمی با پیچ و خم‌های وزارت ارتباطات رابه خوبی می شناسد

کمال حسین‌پور نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت ستار هاشمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه سید ستار هاشمی فردی متعهد، حرفه‌ای و شناخته شده در عرصه فناوری و نوآوری کشور است عنوان کرد: او استاد تمام هوش مصنوعی و یکی از پژوهشگران برتر این حوزه است او پیچ و خم های وزارت ارتباطات را به خوبی می شناسد.

رسایی: سیاست شترمرغی حاکم است/ باید یقه فیلترشکن فروشان گرفته شود

حمید رسایی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی هیچ راهکاری برای اجرایی کردن وظایف قانونی خود ارائه نداده است.

وی ادامه داد: سیاست شترمرغی در کشور حاکم است. باید یقه فیلتر شکن فروشان گرفته شود.

صالحی: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

مسلم صالحی در مخالفت با برنامه و صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای برای کاسبان فروش فیلترشکن‌ها دارد؟

وی ادامه داد: هاشمی جوان‌ترین عضو کابینه است اما آیا تجربه و اشراف کافی بر این وزارتخانه کلیدی را دارد.

مخالفت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی ارتباطات

در جلسه نوبت عصر شنبه (۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، پس از رسیدگی به کلیات برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، بررسی برنامه‌های «ستار هاشمی» وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت که کمیسیون فرهنگی مجلس با آن مخالفت کرد.

کاظمی: مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در دولت چهاردهم در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به بیان سخن پرداخت و ادامه داد: با درود بر روان پاک شهدای دفاع مقدس و شهدای مظلوم سرزمین‌های مقاومت و شهید خدمت آیت الله رئیسی و شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین شهدای بالا قدر تعلیم و تربیت شهیدان با هنر و رجایی و ۴۱ هزار دانش آموز و معلم شهید که در راه استقلال این سرزمین گام‌های بلندی برداشتند و نامشان جاودانه خواهد ماند، صحبت خود را آغاز می‌کنم.

وی افزود: خدای بزرگ را شاکرم که امروز به عنوان یک معلم در محضر شما هستم تا برنامه دولت چهاردهم در خصوص وزارت مهم آموزش و پرورش را ارائه دهم و نقطه نظرات خود را به عنوان گزینه پیشنهادی این وزارتخانه بیان کنم.

کاظمی با طرح این موضوع که من با افتخار مسیر حرفه‌ای خود را در مدارس نقطه صفر مرزی آغاز کردم، گفت: تمامی سطوح وزارت آموزش و پرورش تا سرپرستی این وزارتخانه را طی کردند و فرصت خدمت داشتم و از نزدیک با چالش‌ها و فرصت‌های آموزش و پرورش کشور آشنا هستم و مدد به تجربه طولانی مشکلات کوچک و بزرگ آموزش و پرورش را با تمام وجود درک کردم.

نقدعلی : مشکلات بازنشستگان آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی نوبت عصر شنبه (۲۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی، در اخطار قانون اساسی، گفت: مخالفی برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ثبت نام نکرد و برنامه‌های وی مورد قبول نمایندگان بود، با وجود این بنده تذکری درباره ضرورت رفع تبعیض می‌دهم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس جمهور و وزیر بعدی آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که حل مشکلات بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و همچنین پرسنل اداری سازمان نوسازی را که مشمول قانون رتبه‌بندی معلمان نشدند، در اولویت قرار دهند.

قالیباف : وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس مخالف نداشت  

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر شبنه و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اینکه در بررسی برنامه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نماینده مخالفی ثبت نام نکرده است، وزیر پیشنهادی به تشریح برنامه‌ها و دفاع از خود می‌پردازد.

بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس و با توجه به اینکه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مخالفی نداشت، نمایندگان موافق هم صحبت نکردند و بلافاصله بعد از قرائت گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

موافقت کمیسیون آموزش مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون متبوع خود درباره صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را قرائت کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و قول وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مبنی بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این مشکلات، کمیسیون آموزش مجلس با پیشنهاد تصدی وی برای پست آموزش و پرورش با اکثریت آرا موافقت کرد.

کدخبر: 1030708 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟