آتش سوزی ساختمان مسکونی در بیجار مهار شد

رسول حیدری روز جمعه اظهارداشت: صبح امروز به علت وقوع آتش سوزی در یک انبار جمع آوری کارتن در منطقه عسگرآباد شهر بیجار، ۲ طبقه بالایی که ساختمان مسکونی بودند، دچار حریق شدند.

به گزارش رکنا، وی افزود: با تماس مردمی اولین تیم آتش نشانی مستقر در منطقه فرحی به محل آتش سوزی اعزام شدند و بلافاصله نیز ۲ تیم دیگر هم جهت مهار و اطفای آتش و نجات جان ساکنین واحدهای مسکونی اعزام شد.

رییس واحد آتش نشانی شهرداری بیجار تاکید کرد: با توجه به اینکه نقطه شروع آتش سوزی در انبار جمع آوری کارتن آغاز شده بود و حرارت و شعله های آتش به سمت طبقات بالاتر در حال سرایت بود و هم چنین سوختن کارتن ها دود بسیار زیادی را ایجاد کرده بود، نیروهای آتش نشانی موفق شدند در کمتر از ۲ ساعت، آتش را خاموش و ساکنین مبحوس شده در طبقات را نجات دهند.

وی یادآور شد: ۲ خانواده در ۲ طبقه ساختمان بالایی این انبار که با شروع آتش سوزی مبحوس شده بودند، به علت عدم وجود امکاناتی نظیر بالابر و یا نردبان که در این مواقع به علت ارتفاع طبقات بسیار ضروری و حیاتی است، دچار سوختگی کم و به بیمارستان امام حسین(ع) شهر بیجار منتقل شد.

حیدری گفت: علت آتش سوزی با توجه به شواهد اولیه عمدی اعلام شده و نتیجه اصلی پس از بررسی های دقیق تر کارشناسی و تحقیقات کامل تر اعلام خواهد شد.

شهرستان ۸۹ هزار نفری بیجار با ۲ واحد آتش نشانی در ۱۴۲ کیلیومتری شرق شهر سنندج مرکز استان کردستان قرار دارد.

کدخبر: 719160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟