پرداخت تسهیلات در این سازمان براساس مصوبه شورای عالی بورس و براساس قوانین و مقررات بوده است+فیلم

مجید عشقی با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخصیص تسهیلات به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس گفت: اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان برای خودشان وام تصویب و پرداخت کرده قطعا یک دروغ بزرگ است.

شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایا هیئت مدیره سازمان بورس را برعهده دارد. لذا این مبالغ براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر، کاملا یک روال عادی است  و گاها در برخی نهادها هم بیشتر از این عددها پرداخت می شود.

در سازمان بورس به‌خاطر شرایط خاص و محدودیت های متعددی که برای مدیران و کارکنان وجود دارد لازم است این تسهیلات پرداخت شود و شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع چنین اقدامی انجام داده است.

خوشبختانه وزیر اقتصاد هم به مرکز بازرسی وزارت اقتصاد دستور بررسی دادند که مدارک و مستندات آن توسط مرکز بازرسی وزارت اقتصاد بررسی و نتیجه آن اعلام می شود.

ما هم تمام مدارک و مستندات را برای بررسی به دستگاه‌های نظارتی داده‌ایم. هیچ گونه ابهامی در پرداخت این وام‌ها وجود نداشته و بدلیل اینکه ما تعارضات منافع را داشتیم این مبالغ از محل منابع خود سازمان به اعضای سازمان  پرداخت شده است و از منابع بانکی نبوده است

کدخبر: 1037347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟