تصاویر خودروهایی که در بازار جهانی بیش از 400 هزار کیلومتر دوام می‌ آورند

به گزارش رکنا، کمتر کسی با یک خودرو مسافت ۴۰۰ هزار کیلومتر را خواهد پیمود؛ مگر اینکه گردشگر باشد یا مسافت‌های طولانی را برای کار سفر کند. با این همه، خودروهای بازار دست‌دوم ممکن است با گذر بیش از یک دهه ممکن است به این مرز نزدیک شوند و خریدار را به این فکر بیاندازند که آیا می‌تواند به آن اعتماد کند یا نه؟

کدام خودروها در بازار جهانی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند؟

مجموعه «ISeeCars» در آمریکا یک تحقیق انجام داده است تا بفهمد کدام خودروهای با کارکرد بالای ۴۰۰ کیلومتر بادوام‌تر هستند و مردم به خرید آن‌ها تمایل دارند. این بررسی روی بازار آمریکا انجام شده و گاه شامل خودروهایی شده است که در بازارهای اروپا و خاورمیانه یافت نمی‌شوند.

مطالعات نشان داده است که شانس رسیدن محصولات برند تویوتا به کارکرد ۴۰۰ هزار کیلومتر، دو برابر محصولات برندهای دیگر است؛ یعنی ۱۷ درصد احتمال این وجود دارد که کسی در ایالات‌متحده با جمعیت ۳۳۳.۳ میلیون نفر، با یک تویوتا مسافتی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر را طی کند. پس از برند تویوتا نوبت به برند هم‌وطن آن و بازیکن قدرتمند بازار خودروهای اقتصادی، هوندا، می‌رسد که با ۱۳.۶ درصد به مقام دوم رسیده است.

 کدام خودروها در بازار جهانی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند؟

برندهای رم، جمس و شورولت هم به‌ترتیب با ۱۱.۵، ۱۱.۴ و ۱۰.۵ درصد به مقام‌های سوم تا پنجم دست پیدا کرده‌اند. گویا مالکان برندهای لکسوس و فورد هم به احتمال ۹.۷ و ۹.۵ درصد خودروهایشان را بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد نگه می‌دارند.

کدام خودروها در بازار جهانی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند؟

در میان مدل‌های به‌خصوص گمانه‌زنی شده است که نگهداری از یک سدان تویوتا آوالون تا رسیدن به کارکرد بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر در مقایسه با سایر خودروها، ۴ برابر بیشتر است. ظاهرا ۲۲ درصد مالکان این خودرو به رقم یادشده دست پیدا کرده‌اند.

کدام خودروها در بازار جهانی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند؟

پس از آوالون، نوبت به سدان‌های مشهور و رقیب آکورد و کمری می‌رسد که هرساله به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت می‌کنند و اتفاقا خریداران بسیاری هم دارند. به‌ترتیب ۱۶.۶ و ۱۳.۵ درصد مالکان این دو مدل یادشده با خودروی خود به کارکرد ۴۰۰ هزار کیلومتر رسیده‌اند. این درصد اعتماد بالا به نسخه بنزینی آن‌ها محدود نمی‌شود؛ برای نمونه شانس نگهداری یک کمری هیبریدی تا مسافت یادشده برابر ۱۱.۴ درصد اندازه‌گیری شده است. خودروهای دیگری مانند تویوتا پریوس، لکسوس ES، لکسوس IS، تویوتا کرولا و هوندا سیویک هم با شانس بیشتر از ۷ درصد در این فهرست به چشم می‌خورند.

کدام خودروها در بازار جهانی بیش از ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند؟

نکته‌ای که در این تحقیق مشخص می‌شود، قابل‌اتکا بودن خودروهای ژاپنی از دید خریداران آمریکایی است. گویا اگر کسی به‌دنبال یک خودروی فناناپذیر باشد باید به دنبال یک تویوتا، لکسوس یا… بگردد و بس. البته در کشور ما هم مدل‌های ژاپنی خود را به سمبلی از قابل‌اطمینان بودن و دوام بالا تبدیل کرده‌اند. نظر شما درباره خودروهای ژاپنی چیست؟ در بازار داخلی کشور ما چه مدل‌هایی بیشترین قابلیت اتکا را دارند؟

منبع: پدال

کدخبر: 1031713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟