شرایط واگذاری زمین به متقاضیان طرح جوانی جمعیت چیست؟

احسان خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: بر اساس مواد سه و چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افرادی که فرزند سوم به بعد آنان از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ متولد شده اند، می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

او افزود: این افراد می‌توانند برای بار دوم از همه امکانات دولتی بهره‌مند شوند، یعنی اگر فرم ج آنان قرمز باشد هم مشمول این طرح می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: در این طرح یک قطعه زمین به متراژ حداکثر ۲۰۰ متر در اختیار متقاضیان این طرح قرار می‌گیرد، به شرطی که نرخ باروری این شهر کمتر از ۲.۵ نباشد و شهر‌ها کمتر از ۵۰۰ هزار جمعیت نداشته باشد.

او اظهار داشت: در استان فقط شهر یزد بالای ۵۰۰ هزار نفر است که زمین‌ها در قالب شهرک یا شهر جدید به واجدان شرایط واگذار می‌شود.

خواجه رضایی تصریح کرد: اولین واگذاری‌ها تا چند روز آینده انجام می‌شود و تا پایان مرداد به همه افرادی که ثبت نام کرده اند زمین اختصاص می‌یابد.

او ادامه داد: زمین رایگان بوده و فقط هزینه آماده سازی زمین به صورت فروش اقساطی و دو سال تنفس و قسط بندی هشت ساله اخذ شده و مالکیت زمین پس از پایان اقساط به افراد واگذار می‌شود.

کدخبر: 893038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟