رویداد فرهنگی نمایشواره بانوی بی نشان همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)

ایام فاطمیه روزهایی که شیعیان به‌مناسبت شهادت حضرت فاطمه(س)، عزاداری می‌کنند. با توجه به اینکه دو قول ۱۳ جمادی‌الاول و ۳ جمادی‌الثانی درباره شهادت حضرت فاطمه(س) شهرت بیشتری دارد. روزهای یازدهم تا سیزدهم جمادی‌الاول، فاطمیه اول و روزهای سوم تا پنجم جمادی‌الثانی، فاطمیه دوم نامیده شده است.

index

به گزارش رکنا، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و توفیقات روز افزون حضرتعالی به استحضار می رساند هیئت چهارده معصوم(ع) جامعه سیاوشانیها دارای مجوز فعالیت با شماره ثبت 207012003 از سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران با سابقه 60 ساله فعالیت در امور خدمت به اهل البیت(ع)، در نظر دارد همزمان با ایام دهه دوم سوگواری شهادت سیدة النساء العالمین حضرت زهرا(س)، طبق سنوات 15 ساله گذشته اقدام به برپایی نمایشگاه بانوی بی نشان نماید، که روایتگاهی از غربت خاندان عصمت و طهارت(ع) می باشد. همچنین در بخشهایی از نمایشگاه به تهاجمات فرهنگی و ایثار شهدای مدافع حرم پرداخته می شود. لذا با توجه به ساخت نمادهای مذهبی در هر بخش از نمایشگاه مانند خانه کعبه، قبرستان بقیع، کوچه بنی هاشم، سقیفه، خانه حضرت زهرا(س) و... ؛ که در زمان حضور بازدیدکنندگان در هر بخش، شخصی به عنوان راوی، حادثه تاریخی مستند در کتب شیعی و سنی مربوط به آن نماد را توضیح و روایت می نماید. لازم به ذکر است نمایشگاه به دور از هرگونه مطالب تفرقه برانگیز میان شیعیان و برادران اهل تسنن می باشد. لذا خواهشمندیم مساعدت فرموده و گزارشی مناسب تهیه و در خبرگزاری خود جهت ترغیب آحاد جامعه به بازدید از این روایتگاه تاریخی منتشر نمایید.

“رویداد فرهنگی نمایشواره بانوی بی نشان همزمان با ایام شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) ازتاریخ 5 الی16 دی ماه مصادف با ایام فاطمیه دوم از ساعت 18 در اتوبان امام علی(ع) جنوب به شمال بعد از خیابان خاوران خروجی گلشناس برگزار می شود. این نمایشواره از بخشهای گوناگون که روایتگر تاریخ از قبیل واقعه غدیر خم خانه کعبه سقیفه بنی ساعده خانه پیامبر کوچه های بنی هاشم خانه حضرت زهرا(س) و بیان سیره زندگی آن حضرت بخشی از این نمایشواره است” .ضمنا جهت تهیه بلیط رایگان به سایت BANOYEBINESHAN.IR مراجعه نمایید

 

کدخبر: 754484 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟