شهروندان از بازاریابان و متصدیان پخش و جمع آوری سیلندرهای آتش نشانی کارت شناسایی اتحادیه کشوری را دریافت کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، یکی از کانون های جرائم اجتماعی و جنایی که سالهاست از طریق رسانه و جراید خبرهای مربوط به آن به گوش میرسد موضوع مراجعه اشخاصی در پوشش‌های مختلف اعم از مامورین ادارات دولتی تا بازاریابان (ویزیتورها)، خدمه نظافتی و تکنسین ها و امثالهم به منازل و اماکن عمومی تجاری و اداری می باشد که همواره محل بحث و هشدارهای متعدد از سوی پلیس است.

از اقدامات ارزشمندی که در راستای ساماندهی این پدیده صورت گرفت همکاری پلیس و اتاق اصناف در جهت اصلاح قانون نظام صنفی مبنی بر آنکه بر اساس تبصره 1 ماده 17 قانون نظام صنفی افراد صنفی مکلفند پیش از به کار گیری کسانی که برای انجام دادن خدمات به منازل و اماکن مراجعه میکنند،مراتب را به اتحادیه اطلاع دهند تا اتحادیه پس از اخذ نظر نیروی انتظامی ، نسبت به صدور کارت شناسایی عکس دار با درج تخصص اقدام لازم را به عمل آورد.

داود مهموم

در همین ارتباط داود مهموم مدیر اسبق امور اتحادیه‌های کشوری اتاق اصناف ایران و مدیر اجرایی اتحادیه کشوری فروشندگان و تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی افزود: این اتحادیه به عنوان نهاد متولی صنف شارژکنندگان سیلندرهای آتش نشانی و یک سازمان صنفی پیشرو، کلیه واحدهای صنفی خدمات شارژ سیلندرهای آتش نشانی را ملزم به معرفی بازاریابان و متصدیان پخش و جمع آوری سیلندرهای آتش نشانی خود جهت استعلام انتظامی و صدور کارت شناسایی از سوی اتحادیه نموده است.

لذا ما از شهروندان در سراسر کشور خواهشمندیم جهت تامین امنیت خودشان در صورت مراجعه اشخاصی تحت عنوان بازاریاب یا متصدی پخش و جمع آوری سیلندرهای آتش نشانی حتماً از فرد مراجعه کننده درخواست کارت شناسایی معتبر متعلق به اتحادیه کشوری فروشندگان و تولیدکنندکان گازهای طبی و صنعتی کنند.

شهروندان دقت نظر داشته باشند کارت های شناسایی اتحادیه کشوری دارای  QR CODEجهت استعلام اصالت هویت فرد مراجعه کننده از سامانه اتحادیه کشوری است.

مهموم ضمن اشاره به این مطلب که ایمنی و امنیت شهروندان هیچ جایی برای مسامحه ندارد افزود؛ عواقب عدم رعایت این ماده قانونی توسط واحدهای صنفی بر عهده آنها خواهد بود و اتحادیه در این ارتباط با قاطعیت و برابر قانون رفتار خواهد کرد و ضمن اشاره به اینکه از حدود 2 ماه قبل به واحدهای صنفی در خصوص رعایت تبصر 1 ماده 17 قانون نظام صنفی، هشدارهای لازم داده شده است افزود اتحادیه از 15 مهر ماه خدمات خود را به واحدهای صنفی منوط به رعایت این ماده قانونی، کرده است.

مدیر اجرایی اتحادیه کشوری در ادامه ضمن اشاره به سایر اقدامات اتحادیه کشوری در جهت ساماندهی این صنف حساس افزود: اتحادیه کشوری در جهت کنترل و نظارت بر فعالیت شارژکنندگان سیلندرهای آتش نشانی اقدام به متحد الشکل‌سازی کارت‌های شارژ سیلندرهای آتش نشانی در سراسر کشور، زیر نظر دبیرخانه این طرح در اتحادیه کشوری نموده است و بر همین اساس کلیه کارت‌های شارژ سیلندرهای آتش نشانی می بایست دارای هلوگرام اتحادیه کشوری کد شناسه صنفی و کد بیمه نامه باشد.

این طرح بصورت پایلوت از استان اصفهان آغاز شد و اکنون در سراسر کشور بتدریج در حال اجرا است و عدم رعایت آن توسط شارژکنندگان تخلف صنفی محسوب خواهد شد و برابر با قانون با آن واحد رفتار خواهد می شود.

مهموم در پایان از شهروندان در سراسر کشور درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در ارتباط با موضوعات مرتبط با شارژکنندگان سیندرهای آتش نشانی موضوع را با بازرسی اتحادیه کشوری به شماره 82801966 در میان بگذارند.

 

کدخبر: 1041457 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟