بی توجهی خطرناک به سیمکشی های فرسوده بازار تهران/ چرا شرکت توزیع نیروی برق تهران فقط یک پیمانکار به بازاریان معرفی کرده ؟/ بازاریان: این پیمانکار بی جهت هزینه زیادتری دریافت می کند!

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بازار تهران بدون شک یکی از مهمترین مراکز اقتصادی و تجاری تهران و ایران به شمار می رود. بازار تاریخی تهران تنها یک مرکز اقتصادی و تجاری نیست بلکه به عنوان نبض حیات اقتصادی تهران نیز به حساب می آید. بازار تهران ، به دلیل فرسودگی یکی از محل های پر خطر حین انواع حوادث است؛ اما آیا تا به حال به نوع سیمکشی در بازار دقت کرده اید؟

 21 فروردین ماه سال 1402 بود که رکنا گزارشی تحت عنوان "فاجعه بزرگ انسانی و امنیتی در کمین بازار تهران / وزارت کار از وزارت بهداشت یاد بگیرد"همراه با فیلمی که شرایط کابل های برق بازار تهران را نشان می داد منتشر کرد. در ادامه در تاریخ 27 فروردین ماه همان سال گزارشی دیگر تحت عنوان "الزام ورود وزارت کار و اداره برق برای ایمنی سازی سیمکشی های بازار تهران/ انشعاب برق مغازه های متخلف قطع شود" در رکنا منتشر شد. اما اقدامات ایمن سازی در این منطقه پر خطر بسیار آهسته است و همچنان در حد هشدار و اقداماتی با حرکت حلزونی در حال انجام است.

نکته اینجاست، اداره برق تاکید می کند که سیمکشی های برق بازار تهران را تا پشت در مغازه ها، ایمن سازی می کند و از در مغازه به آن طرف، بر عهده صاحبان ملک است که می بایست اقدام به ایمن سازی سیمکشی ها کنند؛ اما اینجا چند نکته مطرح می شود.

نخست اینکه بازاریان تاکید دارند که با پرداخت انواع و اقسام مالیات، باید خدماتی را از دولت دریافت کنند که یکی از آنها نیز همین ایمن سازی محیط است. با این وجود باز هم آنها تاکید دارند که پای کار ایمن سازی بازار با پرداخت هزینه از جیب خود هستند؛ اما باز هم شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ راهی عجیب و غریب را پیش رویشان گذاشته است.

سیم کشی بازار بزرگ تهران

یکی از کاسبان قدیمی و کهنه کار بازار تهران در گفت و گو با رکنا می گوید: شرکت توزیع نیروی برق تهران به ما پیمانکاری برای ایمن سازی بازار تهران معرفی کرده است که با بررسی قیمت ها، متوجه شدیم که این پیمانکار قیمت خیلی بالاتری را به ما اعلام کرده است.

او در ادامه تاکید می کند: آیا این دلیل فنی دارد که فقط این پیمانکار به ما معرفی شده است؟ یا مسائل پشت پرده ای در کار است؟ چراکه حرف ما این است که این رویکرد، انحصار است و نمی تواند نتیجه بخش باشد همانطور که می بینید بسیاری از مالکان همراهی نمی کنند. ما بازاریان می گوییم که اداره برق، استانداردها را به ما معرفی کند و ما خودمان ایمن سازی را شروع کنیم.

حال سوال اینجاست که اگر استاندارد در همه جا یکسان است؛ پس چرا یک پیمانکار خاص با هزینه کرد بالا به بازاریان معرفی شده است؟ آیا غیر از این است که موضوع ایمنی، نه تنها شوخی بردار نیست بلکه فوریت هم دارد؟

توضیح و جوابیه  شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ

بازگشت به گزارش منتشر شده در بخش اخبار اجتماعی آن  خبرگزاری در تاریخ سوم شهریورماه جاری با کد خبر 1031792 با عنوان "بی توجهی خطرناک به سیمکشی های فرسوده بازار تهران/ چرا شرکت توزیع نیروی برق تهران فقط یک پیمانکار به بازاریان معرفی کرده ؟/ بازاریان: این پیمانکار بی جهت هزینه زیادتری دریافت می کند!" پاسخ این شرکت به شرح ذیل ارسال می شود. خواهشمند است دستور فرمایید نسبت به درج پاسخ در همان بخش اقدام فرمایند.

  شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ طرح ساماندهی شبکه برق رسانی بازار را از سالها پیش آغاز کرده و با پیگیری های مستمر و تسهیل وتسریع در این فرآیند تا کنون 110 مرکز تجاری ناایمن با بیش از 9 هزار رشته انشعاب، به صورت کامل ایمن سازی شده اند.

در این راستا بارها تاکید و اطلاع رسانی شده این شرکت آمادگی لازم را در خصوص تقبل هزینه های اصلاح شبکه برق رسانی تا تابلوکنتورها دارد و تکمیل فرآیند ایمن سازی منوط به همکاری مالکان و کسبه و انجام همزمان اصلاح شبکه داخلی(پس از کنتورها و مربوط به واحدهای تجاری) می باشد لذا با یادآوری مجدد مسئولیت ها و اختیارات قانونی این شرکت تصریح می نماید مطلب درج شده از زبان یکی از کسبه بازار تهران در خصوص معرفی پیمانکار جهت انجام اصلاحات داخلی کذب و خلاف واقع بوده و این شرکت هرگز پیمانکاری را به منظور اصلاحات شبکه برق داخلی سراها و مجتمع های تجاری مزبور، معرفی، تایید و یا رد نکرده و نخواهد کرد.

کدخبر: 1031792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟