تصویب لایحه تاسیس سازمان گردشگری توسط شهرداری تهران

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران ، نرگس معدنی پور ، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و پنجاه و هفتمین جلسه صحن شورا درخصوص لایحه مجـوز تشـکیل سازمان گـردشـگری و مـراکز تفریحی شهر تهران گفت: با توجه به تکلیف شهرداری تهران در حکم سال 91 برنامه چهارم مبنی بر تأسیس سازمان گردشگری که می بایست حداقل یک سال پس از ابلاغ برنامه اجرا می شد، لایحه ای تحت عنوان مجوز تشـکیل سازمان گـردشـگری و مـراکز تفریحی شهر تهران توسط شهرداری به شورا ارسال و یک فوریت آن در تاریخ 20/3/1403 مورد تصویب صحن شورا قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه مشترک کمیسیون های فرهنگی  اجتماعی و برنامه بودجه، این لایحه مورد بررسی قرار گرفت.
معدنی پور اشاره کرد: لایحه پیشنهادی مختصر و فاقد مواردی مانند چشم انداز، سیاست های اجرایی، اهداف، راهبردها، شرح وظایف، ساختار پیشنهادی، چگونگی تشکیل و ... بود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در لایحه ارسال شده، صرفاً به مجوز تشـکیل سازمان گـردشـگری و مـراکز تفریحی شهر تهران اشاره شده بود و این در حالی است که چنین مجوزی در برنامه سوم و حکم 91 برنامه چهارم به شهرداری تهران داده شده است و شهرداری می بایست به سازو کار تأسیس این سازمان می پرداخت.
او افزود: در نهایت در کمیسیون مشترک شورا تصمیم بر این شد که لایحه با تغییراتی اصلاح و در آن فرصت دو ماهه ای به شهرداری تهران داده شود تا موارد مورد تأیید کمیسیون مشترک، انجام  و جهت تصویب به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شود.
گفتنی است لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک فرهنگی اجتماعی و برنامه بودجه برگردانده شد.
کدخبر: 1031036 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟