آیا ثبت برند موجب درامد زایی بیشتر می شود؟

ثبت برند یکی در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه های فعالان کسب و کار ، چه در زمینه تولید کالا و محصولات و چه در زمینه ارائه خدمات می باشد.

در تعریف ماهیت علامت تجاری یا برند می توان چنین گفت :

برند به معنای نام، نشانه، علامت، عبارت و یا ترکیبی از این ها ست که با هدف متمایز کردن کالا و خدمات خود با کالا و خدمات دیگر رقبا به کار گرفته میشود و به عبارتی معرف و متمایز کننده فعالیت اشخاص حقیقی یا حقوقی ست.

ثبت برند یا علامت تجاری در موفقیت و حسن شهرت یک مجموعه یا حتی راه اندازیه یک کسب و کار شخصی کوچک ،می تواند نقش مهمی داشته باشد .

حال باید دید چنین برندی که می تواند نقش مهمی در موفقیت افراد داشته باشد ،می بایست دارای چه خصوصیاتی باشد:

1- یک برند خوب خلاقانه انتخاب یا طراحی می گردد و مشابه دیگر برندها نیست .

2-یادآور نقاط قوت محصول یا خدمات ارائه شده می باشد.

3-پیچیده نیست و به آسانی در خاطر می ماند.

4-از یک برند موفق می توان در انواع تبلیغات استفاده نمود.

5-یک برند خوب قابلیت ثبت قانونی را دارد ،تا در مقابل جعل و تقلب از حمایت های قانونی بهرمند گردد.

6-در انتخاب یا طراحی آن اصول زیبایی شناسی رعایت شده است ،زیبا و چشم نواز است.

7-بهتر است  نام یا عبارت برند زیبا و گوش نواز انتخاب گردد.

8- یک برند خوب به طور دقیق کالا یا خدمات مورد نظر را از موارد مشابه در بازار تفکیک می نماید.

ثبت برندی موفق که مشخصات فوق را داشته باشد ، مطمئنا به تولید کنندگان محصولات و یا ارائه دهندگان خدمات کمک می کند، تا به شرط رعایت کیفیت و مشتری مداری سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند و به در آمد بیشتر دست یابند.

شاید به همین دلیل است که برند ها امروزه از مهمترین دارایی های صاحبین خود هستند .

در صورتی که در فکر افزایش درآمد خود از راه برند سازی می باشید در ابتدا می بایست، کیفیت و احترام به حقوق مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهید. سپس برای معرفی محصول یا خدمات خود یک برند یا نام تجاری مناسب را انتخاب نمایید و تلاش کنید تا با استفاده از تبلیغات برند خود را به بازار هدف معرفی نمایید. در ضمن فراموش نکنید که قبل از شروع کار خود، هزینه ثبت برند را براورد کنید.

پس از معرفی برند در بازار همچنان در حفظ و حتی  افزایش کیفیت خدمات و یا کالای ارائه گردیده تلاش نمایید، تا از این راه رضایت مشتریان را تامین نموده و آنها را به مشتریان وفادار و دائمی تبدیل نمایید، در چنین شرایطی مشتریان کالا یا خدمات ارائه شده ،توسط مجموعه مذکور  را به سایرین پیشنهاد می نمایند که این روش بهترین روش تبلیغات برای صاحبین کسب و کار می باشد.

همچنین حتی المقدور از تغییر برند و یا انتخاب برند جدید پرهیز نمایید ،چراکه قدمت برند یکی از عوامل موفقیت برند هاست .بنابراین تلاش نمایید تا در هنگام انتخاب برند ،انتخابی آگاهانه انجام دهید تا درآینده مجبور به تغییر آن نباشید.

البته توجه داشته باشید که لازمه طراحی با انتخاب یک برند موفق ،ثبت قانونی آن می باشد چرا که تنها از این طریق می توانید از حمایت های قانونی در مقابل جعل و تقلب فرصت طلبان بهرمند گردید  و در غیر اینصورت نمی توانید از جعل و تقلب و شباهت های عمدی یا غیر عمدی با برند خود جلوگیری به عمل آورید .

ثبت قانونی برند در حال حاضر با مراجعه به سامانه معرفی شده از سوی اداره مالکیت معنوی که متولی ثبت برند در ایران می باشد، بدون نیاز به مراجعه حضوری قابل انجام است. در صورتی که مایل هستید از چگونگی ثبت برند در ایران مطلع گردید می توانید سایر مطالب مربوط به ثبت شرکت و برند را پیگیری نمایید .

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 510216 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟