احمدرضا پرنده گفت: طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل از اقدامات ویژه معاونت رفاه وزارت تعاون است. ما به منظور کاهش فقر آموزشی برنامه‌ای در سال ۹7-۹6 اجرا و تعداد ۹۶ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۶تا ۱۱ سال را شناسایی کردیم. پرنده درباره روال شناسایی کودکان این‌طور توضیح داد: ما ابتدا مشخصات دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در مدرسه را از آموزش و پرورش گرفتیم و از ثبت احوال نیز اطلاعات کودکان در سنین ۶تا۱۱ سال که باید به مدرسه می‌رفتند ولی ثبت‌نام نکردند را به‌دست آوردیم. سپس از طریق ثبت احوال، کد ملی سرپرست خانوار این کودکان را گرفتیم. با همکاری خوب وزارت ارتباطات خانواده‌ها پیامکی از طرف وزارت رفاه ارسال کرده و از خانواده‌ها خواستیم در این مرحله فقط علت نرفتن فرزند خود به مدرسه را از طریق پیامک به همان شماره که پیام دریافت کردند، ارسال کنند. پرنده افزود: شناسایی علت بازماندگی این ۹۶هزار نفر در دست بررسی است و بزودی دلایل بازماندگی از تحصیل از طریق پیامک، تماس تلفنی و بازدید میدانی تهیه و برای بازگشت به تحصیل کودکان به مدرسه با استفاده از همه ظرفیت‌ها دنبال خواهد شد.

وی افزود: از ۹۶هزار کودک بازمانده سال 97-96 استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، کرمان، فارس و آذربایجان غربی بیشترین تعداد بازماندگی از تحصیل را داشته‌اند. پرنده ادامه داد: دو سال قبل (95 ـ 94) در مقطع ابتدایی ۱۳۴ هزار کودک بازمانده ازتحصیل را با این روش شناسایی کردیم و اطلاعات آنها را در اختیار مسؤلان کشوری و استانی قراردادیم تا با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برای بازگشت به تحصیل کودکان اقدام کنند.

وی افزود: اعتباراتی هم پیش‌بینی کردیم و تخصیص دادیم تا بتوانیم آن دسته از کودکان را که به علت فقر به مدرسه نرفته‌اند به چرخه آموزش برگردانیم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 440573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟