باید خدمت رسان و پاسخگوی زائران حج باشیم

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی Judge عسکر نماینده ولی فقیه، در دیدار با رئیس و معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ومسئولان راه اندازی بیمارستان مدینه اظهار داشت: شما عزیزان با انگیزه خدمت به ضیوف الرحمان به حج آمده اید و امید است فراتراز مسئولیت های خود عمل کرده و مشکلات را حل کنید.

وی با اشاره به اینکه امام سجاد (ع) به صورت ناشناس به میان حجاج می رفت و به آنان خدمت می کرد، افزود: ازسیره امام زین العابدین باید درس بگیریم و آن را الگوی خود قرار داده و خدمت به حجاج را قدر بدانیم.

قاضی عسکر با تاکید بر اینکه با حضور زائران ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه مردم متوجه شدند فضاسازی های ماه های اخیر علیه حج دروغ و ظلم به حج بود، اظهار داشت: زائران ایرانی در فضایی آرام و خوب به حج مشرف شده اند و در بازدید از هتل ها می گویند از راه اندازی حج بسیار خوشحالند و برای زیارت حرمین شریفین و انجام مناسک خود مشکلی ندارند .

وی برخی اظهارنظرها از جمله احتمال شیوع بیماری های واگیردار در ایام حج را با استدلال زیر سوال برد و تصریح کرد: وضعیت کنونی درس خوبی برای افرادی است که بی جهت مردم را متاثر می کردند و اظهارنظرهایشان منطبق با واقعیات نبود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه با اشاره به محورهای گزارش ارائه شده از سوی مسئولان هیات پزشکی گفت: آمارها نشان می دهد زائران ایرانی از نظر سلامت نسبت به سال های گذشته شرایط بهتری دارند و امیدواریم زائران با کمترین بیماری و مشکل، مناسک حج را انجام دهند.

وی از دست اندرکاران هیات پزشکی حج و زیارت خواست نقاط ضعف و قوت را شناسایی و از تجارب گذشته همچون تشکیل پرونده پزشکی برای زائران استفاده کنند و برای شناسایی بیماری های واگیردار در ایام حج کارشناسی لازم را انجام دهند.

برپایه این گزارش، در ابتدای این دیدار دکتر «سیدعلی مرعشی» رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از کاهش تعداد مراجعان به مطب ها و درمانگاه های هیات پزشکی در حج امسال نسبت به حج 1394 خبر داد و دکتر پیرحسین کولیوند معاون این مرکز نیز گفت: با توجه به راه اندازی و فعال شدن بخش های مختلف شرایط بسیار خوب است و مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: هم اکنون چهار زائر در بیمارستان های سعودی در مدینه تحت درمان هستند و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته امیدواریم حج آرام و خوبی در پیش داشته باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 293504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟