این دزد را می شناسید ؟ / در تشییع جنازه های بهشت زهرا موبایل عزاداران را سرقت می کرد + فیلم گفت و گو

به گزارش رکنا، اوایل زمستان سال گذشته مردی با حضور در پلیس آگاهی تهران با طرح شکایتی گفت‌: برای شرکت در مراسم تشییع یکی از اقوام به بهشت‌ زهرای تهران رفته بودم.

درمیان جمعیت صدای سه نفر از اقوام را شنیدم که گوشی‌های‌شان سرقت شده بود. همان زمان متوجه شدم گوشی ۱۰۰ میلیون تومانی خودم هم سرقت شده است.

این در‌حالی بود که افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی تهران شکایت کردند درمراسم تشییع دربهشت‌ زهرا متوجه سرقت گوشی‌هایشان شدند.

علاوه بر آن در بازار‌های تهران هم سرقت‌های مشابه رخ داده بود‌. ارزش گوشی‌های سرقتی از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بود. جست‌و‌جوها ادامه داشت تا این‌که مردی شامگاه پنجم تیر امسال که جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر خم در تهران در حال برگزاری بود متوجه سرقت گوشی‌اش شد.

او به مردی مشکوک شده و او را زیر‌نظر گرفت که متوجه سرقت گوشی افراد دیگر از سوی او شد. با کمک مردم سمتش رفت و او را دستگیر کردند‌.

تعدادی گوشی سرقتی همراهش بود. متهم به نام پویا به پلیس آگاهی تهران منتقل و مدعی شد گوشی‌ ها را یافته و می‌خواسته به صاحبانش تحویل دهد و گونی متعلق به او نیست.

دربررسی سوابقش معلوم شد که شش مرتبه به اتهام سرقت ، زورگیری و گوشی‌قاپی به زندان رفته و آخرین‌بار زمستان سال گذشته آزاد شده بود‌.

با لو رفتن سوابق متهم، اواعتراف کردوگفت‌: در یک گیم‌نت کار می‌کردم که دعوایی در آنجا رخ داد وکلی خسارت به من وارد شد.

سراغ دوست شیشه‌ای و خلافکارم رفتم. او آموزش دزدی به من داد و به کمکش عضو باندهای سرقت و زورگیری شدم. درهمین رابطه شش بارزندان رفتم.

آخرین بار بعد از آزادی با هم‌ سلولی‌ ام یک گروه جدید راه‌ اندازی کردیم.

شروع به دزدی گوشی کردیم. به مراسم‌های شلوغ وبهشت‌زهرامی‌رفتیم و گوشی‌ های شرکت‌ کنندگان را سرقت می‌کردیم.

حتی درمراسم تشییع هنرمندان هم شرکت کرده و چند گوشی به‌دست می‌آوردیم.

کوشکی، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران با تایید این خبر گفت‌: با اعتراف این متهم به سرقت‌های سریالی گوشی ، همدستش تحت تعقیب قرارگرفت‌.

کدخبر: 1015575 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟