فرش قرمز مجلس برای میهمانان مراسم تحلیف نهمین رییس جمهور ایران /  حاشیه ها و عکس یادگاری هیأت‌های خارجی

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان ، نهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۱۶ امروز سه‌شنبه (۹مردادماه) با حضور هیأت‌های خارجی دعوت شده به این مراسم، مقامات کشوری و لشکری، سفرای حاضر در تهران، در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.‌

ـ خیابان‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی از ساعت ۱۴ برای عبور و مرور وسایل نقلیه بسته شده است و مغازه‌های اطراف مجلس نیز برای حفظ مسائل امنیتی بسته است.

حاشیه‌های مراسم تحلیف رئیس‌جمهور / از فرش قرمز برای میهمانان تا عکس یادگاری هیأت‌های خارجی

ـ طبق اعلام پلیس راهور تهران از ساعت ۱۴ مسیرهای شرق به غرب خیابان مجاهدین اسلام، از تقاطع آبسردار و از محدوده شمال به جنوب ابن سینا از تقاطع فخرآباد به سمت جنوب مسدود شدند. همچنین محدوده خیابان جمهوری از تقاطع مخبرالدوله و در ادامه از خیابان ظهیر الاسلام به سمت شرق و خیابان مصطفی خمینی(ره) در مسیر جنوب به شمال از تقاطع امیرکبیر و از خیابان شهید دیالمه به سمت مجلس شورای اسلامی نیز محدودیت تردد ایجاد شده بود.

ـ در محل ورود خبرنگاران به مراسم در راهرو بیرونی ساختمان مجلس، عکس‌های بزرگی بر روی دیوار نقش بسته بود که مکان‌های دیدنی و ابنیه تاریخی و مذهبی مهم کشور را به نمایش گذاشته است.

ـ پیش از آغاز این مراسم و از ساعت ۱۳ خبرنگاران وارد جایگاه ویژه خود در صحن مجلس شدند. اما پس از دقایقی همه خبرنگاران از جایگاه خود به بیرون صحن هدایت شدند.

ـ سرانجام ساعت ۱۴ و ۳۸دقیقه درهای مجلس شورای اسلامی به روی خبرنگاران باز شد. حدود ۶۰۰ خبرنگار داخلی و خارجی برای پوشش این مراسم حضور دارند و هیات‌های پارلمانی نیز به تدریج وارد مجلس می‌شوند.

ـ طبق اعلام «علیرضا شریفی» معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، ۸۶ کشور و ۱۰۴ هیات خارجی در مراسم تحلیف حضور دارند.

ـ تشریفات مجلس تمهیدات لازم را برای این مراسم تدارک دیده و راهروهای محل ورود هیات‌های خارجی و سایر میهمانان به ساختمان مجلس شورای اسلامی با فرش‌های قرمز مزین شده است.

ـ پس از ورود هیات‌های خارجی به ساختمان مجلس، «محمدباقرقالیباف» از آنها استقبال می‌کند و در ادامه در تالار آفتاب مجلس عکس یادگیری گرفته می‌شود.

ساعت ۱۵:۱۷ سردار سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبرخود را به بهارستان رساند و مورد استقبال رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

سید عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، دومین چهره سیاسی بود که در مراسم حضور یافت.

ـ جایگاه هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به شکل پرچم ایران، گل آرایی شده و پرچم کشورهای حاضر در چهاردهمین دوره مراسم تحلیف رئیس جمهور اسلامی ایران در اطراف صحن به چشم می‌خورد.

ـ علاوه بر صندلی‌های معمول مجلس شورای اسلامی که محل استقرار نمایندگان است، چهار ردیف صندلی جلوی صندلی‌های سبز مجلس اضافه شده است تا هیأت‌های خارجی و شخصیت های کشوری و لشکری نظام در این محل مستقر شوند.

کدخبر: 1024279 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟