به گزارش گروه اجتماعی رکنا، علی عباسی با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی حوادث Accidents ترافیکی در یکسال گذشته، آمار کشته شدگان موتورسوار‌ها در حوادث ترافیکی را ۱۱۶ نفر عنوان کرد.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بر اساس آمار مراکز، ساری با تعداد ۱۵ نفر، بابل با ۱۲ و بهشهر و تنکابن هر کدام با ۱۱ نفر بیشترین شهر و نور با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید.

وی افزود: بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با ۲۷، شهریور با ۱۵ و خرداد با ۱۴ مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد ۳ نفر در دی ماه ثبت شده است.

عباسی تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوار‌ها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال با آمار ۳۲ فوتی است و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با یک فوتی گزارش شده است.

وی با اشاره به فوت تعداد ۹۲ نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ۲۴ نفر در محور درون شهری افزود: تعداد ۹۲ نفر راننده موتور و ۲۴ نفر هم سرنشین موتور هستند.

بر اساس بررسی انجام شده از تعداد ۱۱۶ مورد فوتی موتور سواران تعداد ۵۶ مورد با سواری، ۱۳ مورد با وانت بار، ۱۲ مورد با کامیون،۱۲ مورد هم برخورد با شی ثابت،۱۱ مورد با موتور،۹ مورد سایر موارد و ۳ مورد هم واژگونی هستند.

این مقام اجرایی استان مازندران در ادامه افزود: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در سال گذشته (۹۵) بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری/ یافتن بسته ای مشکوک به بمب در مجلس / وضعیت قرمز اعلام شد

جواب منفی 4 زن و مرد بازیگر معروف به دعوت افطاری رییس جمهور + عکس

وقتی وارد خانه شدم دخترم دستپاچه شد و جوان غریبه از خانه فرار کرد!

دردسر ازدواج یک زن با 2 دوست در کرج! + عکس

هم مادرم و هم دو زن بابایی که داشتم با مردهایی به غیر از پدرم زندگی کردند!

خبری از سرنوشت ٦ کودک گمشده گرمساری + عکس

اعترافات تکان دهنده شرورهای قمه کش در خانه فساد / به دیدن مهلا رفته بودیم که جوان کرجی آنجا بود! + عکس

راز قتل زن تهرانی با نظریه پزشکی قانونی تهران لو رفت

سناریوی آدم ربایی کارخانه دار تهرانی / مرا به باغی در جاده سمنان بردند! + عکس

نقشه سیاه زن جوان برای راننده های مسافرکش بی حیا در کرمانشاه

مجید وقتی مونا را بی هوش کرد از صحنه های ناجور با او فیلم گرفت

زن شوهر دار در برابر مرد خبیث شوکه شد!

سگ وحشی انگشت دست مرد پستچی را خورد!+تصاویر(14+)

کدخبر: 384572 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟