آشنایی با انواع فیلترهای استخر رایج در بازار

اگر تازه استخردار شده‌اید، یا به دنبال تعویض و خرید لوازم استخری نو هستید، و دقیقاً نمی‌دانید از کجا، با چه برند و قیمتی، بهترین فیلتر تصفیه استخری را تهیه کنید؛ لطفا ادامه مطلب را از دست ندهید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

انتخاب فیلتر استخری مناسب

خرید فیلتر استخر یک جزء ضروری است! چرا که سیستم تصفیه استخر بدون فیلتر کارایی ندارد. به همین دلیل، این بخش از محتوا را اختصاص داده‌ایم به معرفی انواع فیلتر و بهترین برندهای فیلتر استخر موجود در بازار، که پرفروش نیز هستند.

معرفی انواع فیلتر تصفیه استخری

بسته به ظرفیت استخر و بودجه هر فردی، انواع فیلترها با ظرفیت فیلتراسیون بیشتر یا کمتر وجود دارند، که عبارت است از:

  • فیلتر شنی: این نوع فیلتر استخری متشکل از یک مخزن روی پایه است که به یک پمپ فیلتراسیون متصل بوده، آب را جذب می‌کند و پس از رد شدن از لوله‌های جانبی و قسمت‌های دیگر، ذرات و زباله‌ها، از بزرگ و کوچک از آب جدا شده و تمیز و بهداشتی به داخل استخر پمپ می‌شوند.

فیلترهای شنی ذرات کوچک 20 تا 40 میکرون را حذف می‌کنند. فیلتر شنی استخر در سایز و حجم‌های متفاوت در بازار موجودند و مقیاس انتخاب هر کدام بستگی به متراژ طول و حجم آب استخر شما دارد.

انواع فیلتر شنی استخر

  • فیلتر کارتریجی: فیلترهای استوانه‌ای شکلی که از یک مخزن ساده 2 تکه (درب و پایین) با یک کارتریج در داخل مخزن تشکیل شده‌اند. آب از طریق پمپ به مخزن رانده می‌شود و از غشای کارتریج جریان می‌یابد.

ذرات و زباله‌ها (در اندازه 5.25 میکرون) در میان چین‌های کارتریج محبوس شده و آب تمیز و شفاف به داخل استخر باز می‌گردد.

  • فیلتر دیاتومه: سیستم‌های فیلتر DE از پودر خاک دیاتومه برای فیلتر کردن آب استخر استفاده می‌کنند. این پودر، شبکه‌ها یا لوله‌هایی را که داخل مخزن هستند، می‌پوشاند و ذرات و زباله‌ها به اندازه 3 تا 5 میکرون در پودر به دام می‌افتند.

مهم‌ترین مزایای استفاده از فیلتر استخری

استفاده از سیستم تصفیه استخری به دلایل زیر مهم است:

  1. با وجود سیستم فیلتر استخری، آب استخر از هر گونه مواد ریز جامد، ناخالصی‌ها و جلبک‌ها پاک خواهد شد.
  2. زمانی که با فیلتراسیون آب استخر تمیز و شفاف شده است، دیگر نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نیست. این کار همچنین باعث حفظ هر چه بیشتر کیفیت آب می‌شود.
  3. زمانی که آب استخر کثیف باشد، ممکن است تجهیزات درون آب استخر به خوبی گذشته کار نکنند و عمرشان نیز کم شود. اما با فیلتر تصفیه استخر، ناخالصی‌ها از بین خواهد رفت و در نتیجه لوازم استخری به کارشان بدون هیچ مشکلی ادامه می‌دهند.

پرفروش ترین برندهای فیلتر استخری در بازار

برندهای پرفروش فیلتر استخری در بازار

فیلترهای استخری در انواع مدل و مارک در بازار موجود هستند. خرید فیلتر استخری از برندهای معتبر، نه تنها تضمین‌ می‌کند که آب استخر شما به طور کامل تمیز شده است، بلکه از خدمات پس از فروش آنها نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

3 برند مطرح زیر ارزش سرمایه‌گذاری را دارند:

  1. برند Emaux یک شرکت معتبر است که در زمینه تولید انواع لوازم استخر چینی مانند:
  • پمپ تصفیه استخر
  • فیلتر استخر
  • کلرزن استخر
  • پکیج تصفیه
  • مبدل حرارتی
  • هیتر سونا
  • چراغ‌های استخر فعالیت دارد.

یکی از محصولات کاربردی و بادوام ایمکس، فیلترهای شنی آن است که در 4 سری MFV، سری P، سری MFS و سری NL با جنس بدنه فایبرگلاس عرضه می‌شوند.

  1. برند سیپو CIPU شرکتی با تجربه در زمینه تولید انواع تجهیزات استخر است که محصولاتش علاوه بر داشتن قیمت رقابتی، از کیفیت مناسبی نیز برخوردارند.

از تولیدات شرکت سیپو می‌توان به فیلترهای کارتریجی و فیلترهای شنی استخری فایبرگلاس اشاره کرد که در بازار ایران در مدل‌های فیلتر شنی سری A و B ارائه می‌شوند.

  1. برند Hiwater که محصولات آن ساخت کشور چین بوده و ارائه دهنده تجهیزات و لوازم استخری مانند: فیلتر شنی، پمپ تصفیه، مبدل حرارتی، دسته جارو، تست کیت و ... است. از مزایای فیلتر شنی استخر هایواتر، جنس بدنه فایبرگلاس و ضد زنگ می‌باشد.

به چه نوع فیلتر تصفیه استخری نیاز دارید؟

مهمترین مزیت فیلترهای استخری حذف ناخالصی‌ها، ذرات و آلاینده‌های معلق در آب استخر است. این امر به حفظ کیفیت آب استخر و تمیزی آن کمک شایانی می‌کند.

لذا انتخاب بهترین فیلتر تصفیه استخر به نوع استخر و صاحب آن بستگی دارد. پس در این محتوا انواع سیستم تصفیه فیلتر را که شامل: فیلتر شنی، کارتریجی و دیاتومه است، معرفی کردیم.

همچنین برندهای مطرح و پرفروشی نظیر: ایمکس، سیپو و هایواتر که لوازم و تجهیزات استخری با کیفیتی همچون انواع فیلتر استخری را تولید می‌کنند؛ و می‌توانند سیستم فیلتراسیونی مطابق با نیاز و بودجه شما در اختیارتان قرار دهند.

انتخاب فیلتر استخری مناسب به اندازه، ظرفیت فیلتر، مقدار آب و نوع استخر بستگی دارد. مهم است که فیلتر استخری با ظرفیت مناسب انتخاب کنید تا آب استخر به طور کامل از آلودگی‌ها تصفیه و تمیز شود.

نهایتا آشنایی با انواع مختلف سیستم تصفیه استخر به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای خود و استخرتان داشته باشید.

کدخبر: 1002603 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟