راهنمایی ورانندگی تهران  رکورد زد  / سال سوم کاهش تصادفات شهر تهران

سردار محمد حسین حمیدی با بیان علل و عوامل تصادفات و آمار آن در شهر تهران گفت : آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی در 9 ماهه گذشته نشان می دهد که راهنمایی و رانندگی شهر تهران با همه سازمان های مختلف و عمدتا با شهرداری تهران که در این حوزه دخیل بوده اند اقدامات خوبی صورت داده است و  سال سوم را هم در شرایط کاهشی آمار تصادفات هستیم

به گزارش رکنا، سردار حمیدی افزود : در 2 سال گذشته کاهش خوبی در حوزه کاهش تصادفات فوتی  داشته ایم و امسال هم علیرغم اینکه شرایط شرایطی کاملا متفاوت و پیچید های است ولی توانسته ایم روند کاهشی خود را حفظ نماییم .

وی گفت : اما عدد کاهش ما خیلی عدد قابل اعتنایی نیست چرا که عدد خیلی پایینی است هرچند که اقدامات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است ولی این کاهش زیاد چشمگیر نیست و امیدواریم با کارهای زیربنایی زیادی  که می توانیم در این حوزه انجام دهیم ما به نقطه صفر تصادفات برسیم چرا که ما می توانیم و می شود با یکسری از اقداماتی که همه بخش ها باید انجام دهند واقعا تصادفات  را به حد چشمگیری کاهش داد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد :  ما در شرایط موجود به راهکارها و اهدافی  رسیده ایم و توانستیم با تداوم تلاش ها کاهش آمار تصادفات رامتناسب با شرایط موجود محقق کنیم .

این مقام انتظامی تسریع کرد : در مجموع 154 نفر عابر پیاده معادل 38 درصد از کل تصادفات طی 9 ماهه گذشته در حوادث ترافیکی شهر تهران جان خود را از دست داده اند . 190 نفر موتورسیکلت سوار  و راکب  و سرنشین در حوادث ترافیکی شهر تهران جان خود را از دست داده اند که معادل 46 درصد از کل تصادفات شهر تهران است و همچنین 67 نفر در وسیله نقلیه اعم از راننده سرنشین و یا مسافر بوده اند در این حوزه آسیب دیده اند که معادل 16 درصد از تصادفات مربوط به وسیله نقلیه سبک و سنگین بوده است .

سردار حمیدی بیان داشت : عدم توجه به جلو 42 درصد بیشترین سهم ، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه 29 درصد و عدم رعایت حق تقدم 6 درصد که عدم توجه به جلو مربوط به استفاده از تلفن همراه و اقداماتی چون صحبت با سرنشین و برگشت راننده به عقب و توجه نداشتن به رانندگی  می باشد که در 9 ماهه سال جاری اتفاق افتاده است که رقم بالایی برای شهر تهران است .

کدخبر: 762865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟