اطلاعات نگران کننده از قتل با سلاح سرد در نزاع ها

سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به ماده (617) قانون Law مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) گفت: به موجب این قانون حمل قمه، شمشیر، قداره و پنجه بوکس در صورتی که صرفاً به منظور درگیری و ضرب و جرح انجام شود جرم Crime محسوب و مرتکب به مجازات مقرر در این ماده محکوم می شود.

مجازات بین 6 ماه تا 2 سال حبس و جزای نقدی بین 20 تا 80 میلیون ریال
وی ادامه داد: واردات، تولید و عرضه سلاح های مذکور ممنوع است و مرتکبان این جرم بین 6 ماه تا 2 سال حبس و جزای نقدی بین 20 تا 80 میلیون ریال محکوم و حسب مورد این سلاح ها به نفع دولت ضبط یا معدوم می شود.
مقیمی با اشاره به اینکه منظور از سلاح سرد ابزاری مانند شمشیر، قمه، خنجر، دشنه و پنجه بوکس است که معمولاً مصرف عمومی ندارند و بیشتر برای استفاده در نزاع و درگیری‌ها به کار می‌روند، اضافه کرد: تولید، عرضه یا حمل ادوات سلاح سرد در موارد ورزشی، نمایشی، آموزشی و نیاز ضروری اشخاص برای استفاده شغلی یا دفاع شخصی، پس از دریافت مجوز بلامانع است؛ نحوه و مرجع صدور مجوز به موجب آیین نامه ای است که ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزرای دادگستری و کشور و با همکاری نیروی انتظامی تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
وی تصریح کرد: بیشتر افرادی که سلاح سرد را در نزاع و درگیری ها به کار می برند بین سنین 20 تا 40 سال هستند همچنین ارتکاب جرم با سلاح سرد اغلب در شهرهای بزرگ همانند تهران و اطراف آن رخ می دهد.
رئیس پلیس Police آگاهی ناجا اذعان داشت: برخی افراد و جوان ها شاید از قبل قصد کشتن Killing کسی را ندارند ولی به سبب درگیری جزئی و خیلی اتفاقی و ناگهانی و به دلایل پیش پا افتاده پس از مشاجرات های لفظی و فیزیکی اقدام به قتل Murder می کنند.
وی افزود: طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده در واحد تحقیقات پلیس آگاهی در طول 10 سال اخیر میانگین آمار قتل های انجام شده ای که به وسیله سلاح سرد در سراسر کشور صورت گرفته از 35 در صد پایین تر نرفته است، این هشداری است به تولید کنندگان این ادوات و آلات جرم که باید مورد توجه قرار گیرد.
مقیمی گفت: با توجه به اینکه در وقایع جنایی از قبیل قتل، یک نفر کشته می شود از طرف دیگر متهم نیز به سبب ارتکاب به حبس ابد و یا قصاص محکوم می شود در نتیجه می توان گفت که خانواده قاتل The Murderer و مقتول هر دو از هم پاشیده و تباه می شوند.
به گفته رییس پلیس آگاهی کشور، طبق تحقیقات انجام شده از هر سه نفر مقتول در سطح کشور یک نفر با سلاح سرد به قتل می رسد که به طور قطع باید مورد اهمیت متولیان امر قرار گرفته و به این مهم پرداخته شود.
وی گفت: حدود 70 درصد نزاع های آنی (بدون مقدمه) منجر به قتل با سلاح سرد می باشد که به سبب انگیزه هایی همانند فحاشی یکی از طرفین، چشم در چشم شدن، تصادف Crash 2 خودرو، نزاع بر سر قیمت خرید و فروش اجناس و ... صورت گرفته است.
مقیمی با بیان اینکه سلاح سرد در دیگر جرایم مانند زورگیری، سرقت Stealing به عنف، تجاوز Rape جنسی و آدم‌ربایی نیز استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در بیشتر موارد حامل سلاح سرد قصد کشتن ندارد ولی به سبب همراه داشتن سلاح موجب استفاده نادرست از آن می شود.
رئیس پلیس آگاهی کشور ضمن اخطار به تولید کنندگان سلاح سرد، تصریح کرد: سازندگان اینگونه وسیله مجرمانه توجه داشته باشند که از تولید و ساختن چاقوهای نامتعارف به خصوص پنجه بوکس، چاقوی ضامن دار، قداره و ... به دلیل سود بیشتر جدا خودداری کنند چرا که از این طریق، افرادی خواسته و ناخواسته یا در جایگاه قاتل قرار می گیرند و یا به قتل می رسند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:
رفتارهای غیرعادی خانم بازیگر در نشست خبری همه را متعجب کرد! + فیلم
ناگفته‌های تصادف مرگبار با رانندگی مهدی قائدی / قبل و بعد از حادثه چه گذشت؟ + کروکی پلیس
تن فروشی سمیرا با دستور شوهر و مادرشوهرش !
دوستی کثیف زن خائن با مربی بدنسازی شوهرش / نسیم دختر من نیست! +عکس
راز شوم زن خائن در نبش قبر مرد یاسوجی نهفته بود؟!
اقدام زشت شاگرد راننده اتوبوس با اجساد مسافران پس از تصادف
گزارش اولیه پلیس در صحنه تصادف قائدی / لیلا تنها دختر سرنشین خودرو بود!
فرار کردم و دور از چشم پدرم صیغه یک مرد شدم! / من عروس بی حیایی هستم!
نوعروس خائن در زندان نوشهر اعدام شد + عکس
تجاوز وحشیانه دختر عمو
اعدام قاتل 2 مرد +عکس
ادعای عجیب مرد اعدامی / تحمل نداشتم مرد دیگری به زن صیغه ای من دست درازی کند!+عکس دادگاه تهران
اقدام عجیب دختر 12 ساله در کلاس درس / معلم و 4 همکلاسی اش روانه بیمارستان شدند +عکس
دستگیری خواننده معروف رپ به خاطر تجارت سیاه +عکس
نقشه شوم مرد متاهل برای رعنا دختری 18 ساله!

کدخبر: 353860 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟