اسماعیلی :پرونده هفت تپه نیز به هیأت داوری ارجاع شد

به گزارش رکنا ، اسماعیلی در خصوص رسیدگی به پرونده متخلفان هفت تپه در چه وضعیتی قرار دارد و چه موانعی برای برگزاری دادگاه علنی وجود دارد گفت: تمام تلاشمان این است که به اتهامات متهمان رسیدگی کنیم و همزمان برای جلوگیری از کاهش تولید و سطح اشتغال اقدامات مؤثری داشته باشیم. دادگاه هم با همین رویکرد که رسیدگی به اتهام موجب اخلال در فعالیت تولیدی نشود کار خود را ادامه می‌دهد و بخشی هم متوجه سازمان خصوصی سازی است. خبری که داریم این است که رئیس وقت (فردی که اخیراً جا به جا شد) نامه‌ای به هیأت داوری ارسال کرده و پرونده هفت تپه نیز به هیأت داوری ارجاع شده است.
سخنگوی دستگاه قضا آخرین وضعیت پرونده گروه عظام و اینکه با توجه به تغییر عنوان اتهامی برای متهم ردیف اول این پرونده (عباس ایروانی) پرونده وی اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: این پرونده هم مانند پرونده هفت تپه است با این تفاوت که در مورد رسیدگی قضائی انجام شده است. بخش مربوط به مجازات است که برابر به تصمیم دادگاه انجام می‌شود.
در این پرونده هم به موضوع تولید و اشتغال توجه داریم و به بازگشت تسهیلات نظام بانکی و مطالبات معوق توجه داریم. قرار ما بر این است که همه این امور انجام شود و هیچکدام از اقدامات خنثی کننده اقدامات نباشد و ان شاالله نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

۴۰ هزار میلیارد تومان با برگشت ۶ شرکت از طریق حکم دادگاه به دولت بازگشت
سخنگوی قوه قضائیه گفت : در ۴ ماه اخیر ۶ شرکت آب و خاک پارس، سیلوی سنقر، تراورس البرز، فولاد میبد، کشت و صنعت مغان و تولید نیرو برق شاهرود از طریق فرآیند هیات داوری و حکم دادگاه ویژه به دولت برگشت.
مجموع ارزش این ۶ شرکت و برآورد اولیه سازمان خصوصی سازی قریب به ۴۰ هزار میلیارد تومان است که به دولت بازگشت.

سخنگوی قوه قضائیه : شهادت قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده بساط آمریکا و اسراییل را در هم خواهد پیچید
رکنا ، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری که امروز(سه شنبه) ۱۸ آذرماه بصورت مجازی برگزار شد، گفت: موج برخاسته از شهادت قاسم سلیمانی و محسن فخری زاده بساط آمریکا و اسراییل در منطقه را در هم خواهد پیچید.
سخنگوی قوه قضائیه با گرامی داشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا گفت: شهادت دانشمند و دفاعی کشورمان استاد دکتر محسن فخری زاده موجی در جامعه ما ایجاد کرد که به همراه موج برخاسته از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی بساط استکبار و امریکای جهانخوار در منطقه و رژیم غاصب و تروریست اسراییل را در هم خواهد پیچید و منطقه را از وجود آنها پاکسازی خواهد کرد.
وی افزود: قوه قضاییه در دو عرصه داخلی و بین المللی پیگیری های لازم تا شناسایی و مجازات تمامی عوامل و دست اندرکاران این جنایت تروریستی ادامه خواهد داد. کارگروهی با حسب دستور رییس قوه و با مسئولیت دادستان کل تشکیل شده است.
سخنگوی قوه قضاییه گفت: شهید فخری زاده در زمان حیات خود، فخر المحققین با وجود گمنامی، امروز فخر شهدای علمی و هسته‌ای کشور است. علاوه بر اقداماتی که متعاقب این حادثه از سوی ناحیه دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی و ستاد نیروهای مسلح در حال انجام است، قوه قضائیه هم اقداماتی را در دو عرصه داخلی و بین‌المللی انجام می دهد.
اسماعیلی در رابطه با پرونده جنگل هیرکانی گفت: اختلافی بین اوقاف و منابع طبیعی است، رأیی صادر شده و اخیراً تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ شده است و این امر در حال بررسی است. هیأت کارشناسی تشکیل شده است. دیوان عالی کشور هم اخیراً به این موضوع ورود کرده است.
سخنگوی قوه قضائیه در خصوص دستورالعمل مقابله با ترک مدیران و موضوع سیل و آب‌گرفتگی و اینکه قوه قضائیه چه وظایفی در این رابطه دارد؟ گفت: بعد از آب‌گرفتگی و خسارت به زندگی مردم در خوزستان و سیلاب بوشهر، رئیس قوه قضائیه دستور جدی صادر کرد و مأموریت به رئیس سازمان بازرسی کل کشور داد.
اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره بیانیه اخیر معاونت حقوقی در رابطه با وکالت، گفت: در حوزه وکالت هیچ ادعایی جز اجرای قانون نداریم و استقلال وکلا را به رسمیت می‌شناسیم و وظایف خودمان را که در قانون پیش بینی شده است، معتقدیم باید به نحو شایسته انجام دهیم.
وی افزود: در این باره هم در سازمان قضائی نیروهای مسلح پرونده‌ای و هم در شعب ویژه امور بین‌الملل دادسرای عمومی و انقلاب تهران پرونده تشکیل شده است و علاوه بر آن مقرر شده از طریق مراجع قضائی بین‌المللی این جنایت تحت تعقیب قرار گیرد.
سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ۱۶ آذرماه روز دانشجو گفت: جنبش دانشجویی ما موتور محرک کشور و انقلاب در مسیر پیشرفت و عدالت است.
اسماعیلی با اشاره به شیوع کرونا ضمن تقدیر از کادر درمانی کشور گفت: از عموم مردم مصرانه تقاضا می کنم پروتکل های بهداشتی اعم از زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و ... را رعایت کنند که راه علاج همکاری همگان است.
اسماعیلی با اشاره به استمرار شیوع بیماری کرونا اظهارداشت: امروز کماکان جهاد مقدس جامعه پزشکی و کادر درمانی و پرستاری استمرار دارد اما راه علاج و برون رفت از این وضعیت همکاری شهروندان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
وی ادامه داد: ضمن تقدیر مجدد از کادر پزشکی و درمانی از عموم مردم مصرانه تقاضا دارم دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری های اجتماعی و اجتناب از رفت و آمدهای غیرضرور را بیش از پیش مراعات کنند.
سخنگوی قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه تلاش می کند هم دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا را عملیاتی و اجرایی کند و هم اجازه ندهد دادرسی و حقوق مردم به تعویق افتد. خوشبختانه با فعالیت سامانه ها از جمله مجهز شدن ۱۴۰۰ نقطه در قوه قضاییه برای دادرسی الکترونیکی و عدم لزوم حضور طرفین و وکلا دادرسی برخط از طریق سامانه های الکترونیکی به موقع و به هنگام انجام می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 637544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟