به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، مدتی بود با رفتارش اعصابم را به هم می ریخت، مدام سرش در گوشی، تلگرام Telegram و اینستاگرام Instagram بود، هر از چند گاهی تماسی نیز می گرفت یا پاسخ تماس هایی را هم می داد ولی سعی می کرد همه این ها را از من پنهان کند.
روز و شب سرِ کار یا در خانه و هر کجا که بودم، تمام فکرم ثریّا و کارهای اعصاب خرد کن او بود. ذهنم مدام مشغول این مسئله بود که آیا ثریّا با مرد دیگری در ارتباط است؟ آیا او با کسی سخن می گوید و با کسی ملاقاتی داشته؟
می خواستم با او در این خصوص صحبت کنم ولی پیش خودم گفتم شاید منکر همه چیز شود و از این پس نیز مخفیانه تر به ارتباطش ادامه دهد. باید مُچش را می گرفتم یا سندی به دست می آوردم! هر چند با سرک کشیدن به وسایل شخصی اش خیلی مؤافق نبودم، ولی خودم را راضی کردم مدتی کنترلش کنم. یک روز گوشی اش را خانه جا گذاشت و به خانه خواهرش رفت، نسخه دوم پیام رسانش را روی گوشی خودم نصب کردم، از این به بعد تمام ارتباطاتش را کنترل می کردم.
عصر فردا که از اداره برگشتم، بلافاصله رفتم سراغ گوشی موبایلم، تعداد بی شماری از کانال ها و گروه هایی متعددی که همسرم در آنها عضو و برای هرکدام تعداد زیادی پیام آمده بود را دیدم. کانال رمان های عاشقانه، زنان برتر و گروه های عجیب و غریبی که از عناوین شان پیدا بود چکاره اند‍ و در نهایت پیامی محبت آمیز در پروفایل مردی ناشناس.
متاسفانه حدسم درست بود. از پیام هایی که رد و بدل کرده بودند، معلوم بود مدت هاست در ارتباط اند و حتی خاطره ای مشترک داشتند که به آن نیز اشاره کرده بودند. خون جلوی چشمانم را گرفته بود. سرم داشت از درد منفجر می شد و دلم می خواست فریاد بزنم. تمام پیام ها را به سرعت چک کردم تا چشمم به تصویری افتاد که ای کاش هیچ وقت نمی دیدم. همسرم در آغوشِ ... !
داد زدم ثریّا ... گوشی را پرت کردم و به سرعت خودم را به آشپزخانه رساندم، خیلی ترسیده بود و در حالی که هنوز کلامی نگفته بودم، قسم می خورد با کسی ارتباطی ندارد. نمی دانم چه شد که ناگهان دیدم چاقوی بزرگ آشپزخانه وسط سینه اش نشسته و خون فوران می کند.
سعی کردم با دست جلوی خون ریزی را بگیرم ولی فایده ای نداشت. او را با خودرو خودم به بیمارستان رساندم، ولی فایده ای نداشت. روی صندلی اورژانس، پشیمان از کاری که کرده بودم نشستم، باز هم فایده ای نداشت.
روزی من عاشق بودم و ثریّا معشوق! ولی حالا من قاتلم و او مقتول. در تنهایی این روزهایم به این می اندیشم که ای کاش خودم را می کشتم تا ثریّا را ... .

نظر کارشناس
خانم دربان، کارشناس ارشد روانشناسی مرکز مشاوره آرامش در همین خصوص می گوید:
خیانت در رابطه زناشویی یعنی شکسته شدن عهد و پیمان در روابط عاطفی و جنسی که کاملاً انحصاری و خصوصی بین زوجین است و مهم ترین فرض رابطه عاشقانه، منحصر به فرد بودنِ آن است، یعنی اعتقاد به اینکه هر 2 نفر از نظر مسائل عاطفی و جنسی به همدیگر متعهدند.
وقتی در روابط زناشویی 4 عامل صمیمیت، امنیت، رفاقت و روابط عاطفی حذف و یا کمرنگ می شود، اعتماد به طرف مقابل از بین رفته، احساس همدلی و نزدیکی حذف شده، انتظارات یکدیگر برآورده نشده و جنبه های منفی رابطه از جنبه های مثبت رابطه بیشتر می شود، خیانتی شکل می گیرد که در آن فرد با غیر از شریک زندگی اش رابطه عاطفی یا جنسی و یا ترکیبی از هر 2 ترسیم می کند.
در رابطه جدید وابستگی متقابل ایجاد و طبق این فرض هر یک از زوجین با موقعیت جدیدی مواجه می شوند که امکان انتخاب دیگری برایشان فراهم می شود و فرد خیانتکار نقاط مثبت و منفی رابطه فعلی خود را با انتظارت و تصورات خود قبل از ازدواج و کیفیت رابطه زناشویی خود را با رابطه هایی که ممکن است بتواند با دیگری داشته باشد، مقایسه می کند و مشخص است که برداشت و نتیجه گیری افراد از این مقایسه ها، با خیانت Cheat رابطه بسیار نزدیکی دارد و چون در این رابطه سرمایه گذاری کرده اند پنهانی آن را ادامه می دهند. بنابراین در صورتی که فرد، عهد شکنی همسر خود را خطایی بسیار بزرگ محسوب کند، شدت و آسیب بزرگتری به همسر وارد می کند و دست به اقدامی چون قتل Murder می زند.
در تحلیل جرایم خاص به ویژه قتل که ناشی از خیانت زناشویی است، توجه به جمیع جهات ضروری است. از جمله ده ها عامل ریز و درشت، در وهله اول باید به عوامل شخصیتی و خانودگی پرداخت.
فرد قاتل The Murderer که از لحاظ شخصیتی معطوف به عدم تعادل روانی و اختلال در سلوک و رفتار است، بی قاعده در روابط با افراد، خود محور، پرخاشگر و ناتوان در کنترل خشم است. چنین فردی به پیامد عمل خود نمی اندیشد بلکه بی پروا و بی ملاحظه در قضاوت Judgment خود یک سویه عمل می کند. چنین شخصیتی به احتمال فراوان والدینی بی توجه و طرد کننده در کودکی داشته است در کنار عوامل فردی باید به عوامل خانوادگی هم اشاره کرد.
مشکلات و معضلاتی که خانواده امروز با آن روبه روست نشان می دهد که خانوادهای امروزی از گذشته آسیب پذیرترند. آشفتگی کانون خانوادگی، گسسته شدن پیوندهای عاطفی و روحی، عدم برآورده شدن انتظارات از سوی همسر، روابط سرد و خشک و بی تفاوتی مستمر در زندگی ارتباط صمیمانه زوجین را در خانه تحت الشعاع قرار داده و قانون Law تعهد را زیر پا نهاده و قطعاً زمینه را برای یک خلاء عاطفی فراهم کرده است.

خیانت یکی از مهمترین عوامل طلاق
بی وفایی و خیانت به همسر در نگاه اول پدیده ای فردی به نظر می رسد اما با توجه به عواقب ناگوار و پیامدهای سوء آن که نهاد خانواده و تربیت فرزندان و نیز سلامت و امنیت جامعه را دچار اختلال و آشفتگی می کند، باید این معضل را از آسیب های اجتماعی پنهان و بسیار جدی به شمار آوریم ولی به طور کلی و براساس یافته های موجود عدم رعایت حریم شخصی، شکسته شدن قبح روابط نامشروع، بستر خانوادگی و اجتماعی نامناسب، روابط معیوب و بیمارگونه اجتماعی، در دسترس بودن زمینه های آسیب زا، مهیا بودن بستر جرم، کلاهبرداری Fraud و بی قیدی زوج، فعالیت مشترک کاری با نفر سوم و اعتیاد از جمله عوامل اصلی شکل گیری خیانت است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمله مرگبار به بادیگارد معروف در نارمک

بلای وحشتناکی که سر 12 دختر در خانه فساد مرد شیطان صفت آمد

این 3 مرد داعشی‌ های تلگرامی هستند

بارش تگرگ‌هایی بزرگتر از تخم مرغ در شهرستان روانسر+ عکس

سرباز مُرده فرار کرد! / در ایلام رخ داد

نقشه نوعروس خائن برای ازدواج با جوان شیطان صفت

از پنجره فرار کردم و تاصبح در خیابان پرسه می زدم / شوهرم نیمه شب به سراغم آمد!

صحنه‌ای تکان‌دهنده در خیابان که یک شهروند با موبایل خود ثبت کرد!+فیلم

راز جسد مرد غریبه در کنار جسد زن شوهردار چیست؟ / کشف ۲ جسد در محور بانه سردشت

انتقام جویی علت قتل سلاله دختر بچه 5 ساله ترکمن است / علت مرگ خفگی است +عکس قاتل

اولین عکس از قاتل سلاله کودک 5 ساله ترکمن

قاتل سلاله دختربچه 5 ساله گلستانی یک شرور بود + عکس و جزئیات

اسناد جالب درباره شیوه مومیایی کردن رضاشاه / برای اولین بار انتشار می یابد + تصاویر

کدخبر: 375602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟