موضوع این پرونده در حالی در مسیر پیگیری‌های قضایی و پلیسی قرار گرفت که چندی پیش، مردی جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی، به مرکز فرماندهی پلیس Police آگاهی خراسان رضوی در مشهد مراجعه کرد و پس از تشکیل پرونده، به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این فرماندهی هدایت شد.شاکی پس از مواجهه با افسر رسیدگی‌کننده پرونده‌اش، از برداشتی چند میلیارد ریالی از حساب بانکی‌اش توسط وکیلش خبر داد و ضمن بازگو کردن جزئیات شکوائیه‌اش افزود: چندی پیش با خانمی جوان که مدعی بود وکیل پایه‌یک دادگستری است آشنا شدم و قرار شد در این زمینه با همدیگر همکاری داشته باشیم. متهم برای اینکه اعتماد من را جلب کند، چندین برگه و گواهی‌نامه از مجوزهای کاری‌اش را به من نشان داد و من نیز پس از اعتماد، با او قراردادی تنظیم کردم و مقرر شد او به مسائل اقتصادی شرکت رسیدگی کند. طبق قرار‌داد، متهم باید به طلبکاری‌ها و برخی تراکنش‌های شرکتم می‌رسید و به صورت مستقیم نظارت می‌کرد.

این مرد جوان ادامه داد: همکاری ما ادامه داشت تا اینکه روزی متوجه کسر مبلغ ۴ میلیارد ریال از یکی از حساب‌های بانکی‌ام شدم. هنگامی که برای اطلاع از این کسر مبلغ با متهم تماس گرفتم، متوجه شدم که تلفن همراهش را خاموش کرده است. ابتدا به این اقدام او مشکوک نشدم اما پس از اینکه روزهای بعد هم با تلفن همراهش تماس گرفتم و با خاموشی دستگاهش مواجه شدم، به او ظنین شدم. چند روز بود که این زن جوان سر کار هم نمی‌آمد. غیبت طولانی‌مدت متهم ظن اینکه او در این اقدام مجرمانه نقش داشته باشد را به یقین تبدیل کرد. برای همین، به دادسرا رفتم و از او شکایت کردم.

شناسایی وکیل متقلب در کامیاب

با به دست آمدن این اطلاعات، تحقیقات ابتدایی پرونده از سوی کارآگاهان ویژه مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی آغاز شد. مأموران در اولین قدم خود با همکاری شاکی پرونده چهره فرضی متهم را ترسیم کردند و در اختیار تیم‌های گشتی انتظامی سطح شهر مشهد قرار دادند.

تیم رسیدگی‌کننده در قدم بعدی خود درباره مشخصات متهم که ادعا کرده بود وکیل پایه‌یک دادگستری است از سازمان مربوط استعلام گرفتند که در نتیجه مشخص شد این زن جوان هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر وکیل بودنش ندارد و دارای مدرک دیپلم است.

تحقیقات این پرونده ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی طی انجام یک سری تحقیقات میدانی رد متهم این پرونده را زدند و محل اختفای او را در بولوار کامیاب مشهد شناسایی کردند. با شناسایی مخفیگاه متهم، موضوع در اختیار قاضی Judge پرونده قرار گرفت و کارآگاهان پلیس پس از کسب تکلیف و اخذ مجوزهای لازم، وارد عمل شدند و محل موردنظر را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند. بررسی‌های میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی مسیر خود را طی می‌کرد تا اینکه متهم در دید مردان قانون Law قرار گرفت و تیم بررسی‌کننده از بیم آنکه زن جوان از چنگش بگریزد، طی هماهنگی قضایی، وارد عمل شد و او را در اقدامی غافل‌گیرانه دستگیر کرد.

زندان، فرجام زیاده‌خواهی زن جوان

متهم در همان دقایق ابتدایی، ضمن کتمان حقیقت، خود را از بزه انتسابی‌اش بی‌اطلاع نشان می‌داد و حتی هنگامی که با شاکی پرونده روبه‌رو شد، اظهار کرد او را نمی‌شناسد اما پس از گذشت چند ساعت از بازداشتش و در مواجهه با مدارک و مستندات قانونی، به‌ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از راز کلاهبرداری‌اش برداشت.

متهم در بازجویی‌های پلیسی گفت: شرایط مالی مناسبی نداشتم و از طرفی، از خانواده نیز گریزان بودم. شرایط خانه برایم تحمل‌ناپذیر شده بود. می‌خواستم هرطور شده روی پای خودم بایستم و از مادر و پدرم جدا شوم تا اینکه با مال‌باخته آشنا شدم و وقتی دریافتم او به دنبال یک وکیل است تا کار حقوقی شرکتش را انجام دهد، خود را وکیل پایه‌یک دادگستری جا زدم و با جعل مدارک مربوط، اعتمادش را جلب کردم. پس از اینکه با او قرارداد کاری‌ام را عقد کردم، به یکی از حساب‌های شرکت دست یافتم و بدون اینکه کسی چیزی متوجه شود، مبلغ ۴ میلیارد ریال از آن برداشت کردم. چون می‌دانستم شاکی برای این برداشت غیرمجاز با من تماس خواهد گرفت، تلفنم را خاموش کردم تا آب‌ها از آسیاب بیفتد ولی نمی‌دانم چطور شد که در دام مأموران گرفتار شدم.

این زن جوان در ادامه اعترافتش ضمن اظهار ندامت و پشیمانی از اقدام مجرمانه‌اش گفت: پس از اینکه مبلغ را برداشت کردم، پشیمان شدم و می‌خواستم پول را برگردانم و به اشتباهم اقرار کنم اما وسوسه دست از سرم برنداشت. برای همین نه‌تنها پول را بر نگرداندم، بلکه تصمیم گرفتم چند نفر دیگر را هم سرکیسه کنم.

احتمال افزایش کلاهبرداری‌ وکیل جعلی

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: با اعلام این خبر به پلیس آگاهی، بررسی‌های تخصصی انجام شد و متهم در اقدامی اطلاعاتی توسط کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری در هسته مرکزی شهر مشهد شناسایی و دستگیر گردید.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: متهم در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرده است اما چون احتمال می‌رود این زن جوان اقدامات مجرمانه مشابهی نیز داشته باشد، تحقیقات از او ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این زن جوان که فاقد سابقه کیفری است، پس از تشکیل پرونده، به دادسرا معرفی گردید.

رزمخواه هشدار داد: از مالکان و صاحبان واحدهای صنفی، تولیدی و تجاری درخواست می‌شود در صورت نیاز به استخدام وکیل برای امور حقوقی‌شان، حتما مدارک ارائه‌شده وکلایی که به آنان مراجعه می‌کنند را از سازمان مربوط استعلام بگیرند. علاوه‌بر این، شهروندان به‌هیچ‌وجه اطلاعات خصوصی شامل شماره حساب بانکی و اطلاعات هویتی خود را در اختیار کارکنان خود قرار ندهد چراکه اعتماد بیجا موجب ایجاد مفسده و وقوع جرم Crime خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در پایان تأکید کرد: امروز پلیس آگاهی با قاطعیت در مقابل بزهکارانی که قصد دست‌درازی به مال و جان مردم و قصد ناامنی و ایجاد فضای متشنج در جامعه را داشته باشند ایستاده است و به صورت جدی درصدد دستگیری آن نیز می‌باشد. لذا از افرادی که هنوز وارد این مرحله از بزهکاری نشده‌اند و پرونده سفیدشان آلوده به جرم نشده است درخواست می‌شود رو به زندگی سالم بیاورند و مسیر خود را در زندگی تغییر دهند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

مهدی قرآنی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

ماجرای دستگیر شدن مادر اهورا در یک پرونده دیگر!

روح مادربزرگ در عکس یادگاری موجب وحشت یک خانواده شد+عکس

فوری / مرگ تلخ 7 ایرانی در بازگشت از زیارت کربلا

خودکشی تلخ یک جانباز در بیمارستان ایرانیان تهران

از این گونی خون می چکید!/وحشت آفرینی جسدی در همدان + عکس

راز کثیف پیکان پارک شده در شهرک ولیعصر چه بود؟ + عکس

کشف نوزاد 7 روزه دفن شده زیر خاک در حالی که زنده بود + عکس

ازدواج منصوره با مرد نامرئی! /حتی طلاق هم نمی توانم بگیرم!

نقشه شوم آسیه برای تازه داماد در شب عروسی + عکس و جزئیات

تجاوز به دختر دانشجو در اتاق پشتی مغازه + عکس

اقدام احمقانه یک دختر در جواب دادن به اولین خواستگار!

زنم با مردی ارتباط داشت که به او استاد می گفت / او یک شب به خانه نیامد و ..! + عکس

انتقام عجیب زن جوان از منشی شوهر!

مردهمسایه زیرپای زن شوهردار نشست و ..! + عکس

جوان کنکوری با رتبه 3000 هیچ دانشگاهی پذیرفته نشد! / پلیس فتا علت را پیدا کرد

بلای هولناکی که «کریم شیره‌ای»‌ بر سر زن جوان در زیر زمین آورد

ازدواج زرد پسر و دختر کم سن / عروسی که با عروسک به خانه داماد رفت!

مرد سرشناس به دختر 15 ساله تجاوز کرد و پس از باردار شدن او گریخت + عکس

عکس وحشتناک از خودکشی یک دختر ۱۶ ساله در ارومیه با اسلحه

کدخبر: 326942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟