گرایی: در بلگراد به دنبال رفتن روی سکوی قهرمانی هستم/ برادرم تا جهانی به شرایط خوبش می‌رسد

محمدرضا گرایی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص شرایط بدنی خودش در فاصله 38 روز تا آغاز مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: حدود 38 روز تا آغاز مسابقات جهانی بلگراد زمان باقی‌مانده و خوشبختانه شرایط خوبی سپری می‌کنم. 3 مرحله اردو باقی‌مانده است. در حال حاضر وزن بدنم نزدیک به 71 کیلوگرم است و باید آن را کنترل کنم. تلاش دارم تا پیش از اعزام به آن آمادگی که مدنظر خودم و کادرفنی است برسم.

وی افزود: برنامه من این است نقاطی را که ضعف دارم ترمیم و در تاکتیک‌هایی که نقطه قوت من است به شکل بهتری آن را افزایش دهم. ان‌شاالله همه نفرات اعزامی در بهترین شرایط خود به میدان می‌روند. تمام برنامه من هم این است که در بلگراد مشابه اسلو بهترین نتیجه را بگیرم. خداراشکر آماده حضور در مسابقات هستم.

دارنده مدال طلای المپیک، درباره اعزام در یک وزن بالاتر به تورنمنت قزاقستان و اعزام به مسابقات جهانی در وزن ۶۷ کیلوگرم، گفت: برای اینکه مسابقات قزاقستان دارای رنکینگ جهانی بود و باید 4 کیلوگرم وزن کم می‌کردم، به همین دلیل برای اینکه وزن کم نکنم با تصمیم کادرفنی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی گرفتم و خداراشکر توانستم به مدال طلا برسم. البته برای مسابقات جهانی کادر فنی تصمیم گرفته در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی بگیرم و امیدوارم بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.

گرایی با اشاره به کشتی‌گیران مطرحی در بلگراد حضور پیدا خواهند کرد، اظهار کرد: در بحث کشتی فرنگی تنها روسیه نیست که مدعی اصلی ما است بلکه تیم‌های اروپایی زیادی هستند که در این سالیان اخیر پیشرفت کرده‌اند و همین مساله نشان از سختی کار ما دارد. البته امیدوارم هم ما و هم کشتی‌گیران آزاد در بلگراد بتوانیم خوش بدرخشیم و نتایج خوبی را برای کاروان ایران به ارمغان بیاوریم.

وی درباره انتقاداتی که به نتایج برادرش در تورنمنت لهستان وارد است، گفت: مسابقات لهستان تنها برای این بود که فقط محمدعلی در جو مسابقه قرار گیرد زیرا با مصدومیت از ناحیه زانو مواجه بود و همین امر باعث شد تا یک ماه تمرین نداشته باشد. حدود یک هفته بود که تازه استارت تمریناتش را زده بود و تنها با صلاحدید کادرفنی به لهستان اعزام شد وگرنه بحث نتیجه اصلأ ملاک نبود و قرار گرفتن در جو مسابقات مبنا بود. مطمئنم رفته رفته برای بلگراد به شرایط بهتری از لحاظ آمادگی دست خواهد یافت. برخی کشتی‌گیرانی هم بودند که در تورنمنت‌ها خوب نبودند اما برعکس در جهانی صاحب مدال شدند. امیدوارم علی در فرصت باقیمانده تا حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان به آمادگی مطلوب برسد و در بهترین شرایط به میدان برود.

انتهای پیام/