فروغی: عدم حضور در مسابقات کره‌جنوبی به ما لطمه زد/ رقبا بیکار ننشسته‌اند

جواد فروغی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص عدم حضور تیم ملی تیراندازی در جام‌جهانی کره‌جنوبی اظهار کرد: بالاخره مسابقات کره‌جنوبی آخرین جام‌جهانی پیش از مسابقات قهرمانی در مصر بود، زیرا ما پس از آن رقابت دیگری نداریم تا در آن بتوانیم حضور پیدا کنیم اما به علت عدم تهیه بلیت امکان اعزام ما فراهم نشد. اکنون هم تنها کاری که می‌توان کرد برای جبران این مساله یک یا ۲ اردو به نحو احسن و در کنار آن یکسری رقابت‌های انگیزشی برای ما در نظر گرفته شود.

وی افزود: حضور در اردوی هانوفر آلمان و مسابقه با تیراندازان آلمانی اتفاق خوبی برای ما خواهد بود به جهت اینکه هم حس رقابت و انگیزه در ما دوباره زنده و هم یک محک جدی پیش از مصر برای ما می‌شود تا سطح فنی خودمان را بهتر ارزیابی کنیم. حقیقتا عدم حضور در مسابقات باعث افت رنک ما در فدراسیون جهانی می‌شود و این اتفاق تنها به ضرر ما است. بالاخره فایده رنکینگ این است سهمیه المپیک پاریس براساس رنک بین تیراندازان توزیع می‌شود. همچنین قرار گرفتن در رده‌های بالایی فدراسیون جهانی از نظر روحی و روانی هم یک اعتماد به نفس خوبی به ما می‌دهد تا با انگیزه بهتری در مسابقات شرکت‌ کنیم.

دارنده مدال طلای تیراندازی المپیک تصریح کرد: متاسفانه با عدم حضور در کره‌جنوبی جایگاه خودمان را از دست دادیم هر چند فدراسیون‌تمام تلاشش را داشته و برنامه‌ریزی خوبی هم برای ما در این مدت داشته‌اند. در جریان ریز کارهای فدراسیون نیستم اما باید استفاده حداکثری و رقابت با تیراندازان آلمانی برای ما در دستور کار قرار گیرد. 

فروغی در خصوص اینکه توجهات به این رشته چگونه است، گفت: قطعأ پس از مدالی که در المپیک گرفتم این اتفاق در بحث حمایت‌ها بی تاثیر نبوده و نگاه‌ها به این رشته افزایش پیدا کرده و این اتفاق را به فال‌نیک می‌گیریم. البته باید توجهات به سمت و سویی برود تا دوباره در این رشته به مدال جهانی و المپیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه کسب مدال با این شرایط در  المپیک پاریس سخت است، بیان کرد: در پاریس منطقی نیست از الان بخواهیم فکر کنیم به مدال می‌رسیم زیرا رقبا بیکار ننشسته‌اند و تلاش می‌کنند.به طور مثال در باکو امتیازات نشان‌دهنده این بود که تیراندازان اروپایی خودشان را به ما در آسیا نزدیک کرده‌اند. به نظرم اردوهای مداوم و حضور در مسابقات مداوم به ما کمک‌خواهد کرد تا بتوانیم فاصله خودمان را با آن‌ها حفظ کنیم. اگر شرایط جز این باشد قطعأ تیراندازان اروپایی رقبای سرسختی برای ما خواهند بود و چه بسا حتی مدال هم‌ بگیرند.

ملی‌پوش تپانچه در پاسخ به این سوال که شرایط از لحاظ مهمات و تجهیزات چگونه است، اینطور پاسخ داد: ظاهرا با یکسری کمبودها مواجه هستیم اما در بحث ساچمه خداراشکر مشکلی نداریم. البته برای تمرینات قطعأ نیاز است که مهمات و فشنگ جدید تهیه و جایگزین شود.خودم تصمیم دارم تا در رشته رپید هم فعالیت کنم هر چند رشته سختی است اما با عنایت خداوند تلاش می‌کنم اتفاقات خوبی رقم بزنم.

انتهای پیام/

کدخبر: 805168 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟