درخشان: عاقلانه‌ترین تصمیم حفظ اسکوچیچ است/ پرسپولیس توجهی به نتایج تیم رقیب نداشته باشد

به گزارش رکنا، «حمید درخشان» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی رکنا درخصوص گروه ایران در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت:  تیم ملی فوتبال کشورمان کار ساده‌ای در پیش ندارند، چرا که ما باید در یکی از مهمترین میادین بین‌المللی دنیا با 32 تیم که از همه لحاظ در بالاترین سطح قرار دارند رقابت کنیم. چیزی که در این بین باید به آن توجه داشته باشیم در وهله اول استفاده کردن از تمامی داشته‌های تیم ملی و دوم دست پیدا کردن به یک شرایط ایده آل از لحاظ تاکتیکی، فنی ،فیزیکی و ذهنی است که بدون شک تنها راه محقق شدن این مهم برگزاری بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های بزرگ و مقابل بازیکنان بنام خواهد بود. آن  وقت است که ایران می‌تواند در رقابت‌های پیش رو ضمن ارائه یک نمایش قابل قبول امیدوار به صعود از مرحله گروهی نیز باشد. اما اگر قرارست تیم ملی همین روال را طی کرده چند بازی مقابل تیم‌هایی مانند ازبکستان، قزاقستان و ... داشته باشد به هیچ وجه راه به جایی نخواهد برد. همانطور که قبل‌تر هم گفتم ایران کار بسیاری سختی در پیش دارد که برای انجام این کار نیاز به برنامه‌ریزی، هماهنگی، تمرین و برگزاری بازی تدارکاتی است تا بتوانیم در رقابت‌های جام جهانی نماینده خوبی برای آسیا و نماینده شایسته‌تری برای ایران عزیزمان باشیم.

*عاقلانه‌ترین تصمیم حفظ «دراگان اسکوچیچ» است

وی در واکنش به اینکه برخی معتقدند تیم ملی ایران برای صعود از مرحله گروهی به مربی بزرگ و بنامی نیاز دارد خاطر نشان کرد: من با این حرف موافق نیستم. چرا که اگر ما قرار بود به دنبال مربی بزرگ و بنامی برای جام جهانی باشیم باید قبل از بازی‌های مقدماتی به آن فکر می‌کردیم. به علاوه در این شرایط که قرعه ایران مقابل تیم‌های انگلیس، آمریکا و «ولز _ اسکاتلند_ اوکراین» مشخص شده است. عاقلانه‌ترین کار حفظ اسکوچیچ است. چرا که ایشان هم تا به اینجای کار نتایج خوبی با  تیم ملی کسب کرده‌اند، هم با شرایط روحی بازیکنان و فوتبال ایران به خوبی آشنایی دارند و هم اینکه در فاصله چند ماه مانده به رقابت‌های جام جهانی هیچ مربی بزرگ و کاربلدی در دسترس نیست که بخواهیم او را به عنوان جایگزین اسکوچیچ بیاوریم. پس با این اوصاف درست‌ترین کار حفظ کردن سرمربی تیم ملی است. نمونه بارز این موضوع «ویلموتس» بود. اگر خاطرتان باشد همگی آن زمان نگران بودیم که آیا تیم ملی با این وضع می‌تواند از گروه خود نیز بالا برود یا خیر؟ این در شرایطی بود که ویلموتس مربی صاحب نامی در فوتبال محسوب می‌شد ولی با این حال همگی ما دلشوره صعود به جام جهانی را داشتیم. بنظرم این تغییر و تحولات درحال حاضر اصلا به نفع فوتبال ایران نیست. بهتر است سرمربی تیم ملی حفظ شده و بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم‌ملی ترتیب داده شود تا بتوانیم حضور موثری در جام جهانی داشته‌ باشیم.

*پرسپولیس بدون توجه به رقیب برای برد بازی‌های باقی مانده تلاش کند

سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس درخصوص حذف سرخپوشان از رقابت‌های جام حذفی و شرایط این تیم در پایان اضافه کرد: درست است که حذف شدن پرسپولیس از جام حذفی تلخ بود باعث رنجش هواداران شد. اما فکر میکنم، چیزی که در حال حاضر اهمیت دارد این است که ما دیگر نباید به عقب نگاه کنیم بلکه باید «گل محمدی» در تیم حفظ شوند، در ذهن تک تک بازیکنان نیز این مهم را جا بیندازند که ما باید تمامی بازی های باقی مانده را بدون توجه به رقیب‌ ببریم. تمامی امتیازات را نیز به طور کامل دشت کنیم. چرا که تنها در این صورت است که میتوانیم شانس خودمانرا برای قهرمانی بالاتر ببریم. اصلا به این نگاه نکنیم که حریفمان چه کاری انجام می‌دهد. چون فوتبال قابل پیشبینی نیست ممکن است، که تیم رقیب امتیاز بازی را از دست داده، یا از کسب امتیاز یک دیدار جا بماند. هزار اتفاق دیگر رخ بدهد. با تمامی این‌ها دوست دارم برای خانواده بزرگ پرسپولیس از جمله بازیکنان و شخص «یحیی گل‌محمدی» آرزوی موفقیت داشته باشم. امیدوارم که این تیم بتواند در این فصل هم فاتح جام قهرمانی باشد.

کدخبر: 771602 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترنم کشاورز
آیا این خبر مفید بود؟