مهربان: به اندازه نتایج کشتی به ما بها بدهید

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص نظرش درباره لیگ کشتی فرنگی اظهار داشت: خوشبختانه مسابقات هم در سطح فنی و اجرایی کیفیت خوبی داشت به طوری که شاهد کشتی های خوب و باکیفیتی از سوی کشتی‌گیران بودیم. امیدوارم در لیگ آزاد هم با همین سطح فنی خوب برگزار شود و هر تیمی هم که شایسته بود به جام قهرمانی دست پیدا کند.

وی درباره حضور کشتی‌ گیران سطح بالای خارجی در لیگ ایران گفت: بی شک حضور کشتی‌گیران عنوان‌دار جهانی و المپیک به بالارفتن سطح فنی لیگ ما کمک شایان توجهی می‌کند و در کنار آن جوانان ما که در تورنمنت‌های برون مرزی این فرصت برای آنها فراهم نیست تا با آنها سرشاخ شوند در لیگ ایران هم با آنها مسابقه دهند و هم محک جدی بخورند. حضور ورزشکاران خارجی در ایران به بهتر شدن کشتی ما هم کمک ‌کند.

سرپرست دبیری فدراسیون کشتی در خصوص نبود تماشاگران هم در لیگ اینطور پاسخ داد: ما خیلی تلاش کردیم این اتفاق بیفتد که علاقه‌مندان و دوستداران واقعی کشتی، در نیمه‌نهایی و فینال لیگ به استادیوم بیایند و حتی برای تحقق یافتن این اتفاق پیگیری زیادی هم از وزارت بهداشت انجام دادیم، اما در نهایت امر ستاد کرونا تصمیم گرفت بازی‌ها بدون حضور تماشاگران برگزار شود. امیدوارم در آینده شرایط طوری پیش برود تا شاهد حضور تماشاگران در سالن کشتی باشیم.

مهربان در پاسخ به این سوال که حمایت از کشتی‌ گیران به چه صورت است، اظهار داشت: باید بگویم رئیس فدراسیون همواره دغدغه و نگاه خاصی به قهرمانان خودش دارد و در همین راستا هم است او به استان‌های مختلف می‌رود تا بهتر از شرایط ورزشکاران مطلع شود. نگاه ما در فدراسیون یک نگاه ویژه و معقولانه به تمامی ورزشکاران است تا آنها با کمبودی مواجه نباشند.

وی در خصوص کمیسیون ورزشکاران هم گفت: باید دانست کشتی ورزش اول ایران است و در بزنگاه مختلف چه المپیک و چه بازی‌های آسیایی به داد ورزش ایران رسیده است. در بازی‌های آسیایی پیش‌رو بیش از 60 درصد مدال های کاروان ایران توسط رشته کشتی کسب شد. بی شک دوباره در بازی‌های آسیایی 2022 هم شاهد اتفاقات خوبی از سوی کشتی برای کاروان ایران خواهیم بود. در همین جهانی نروژ چه در فرنگی و چه در آزاد مردم دیدند کشتی‌گیران ما چگونه درخشیدند. دوستانی که این تصمیم گرفتند توقع ما این بود به شکل بهتری به این موضوع رسیدگی می‌کردند و اکنون نیز تنها دغدغه ما این است به همان شکل که کشتی نتیجه خوب می‌گیرد به همان شکل هم به ما بها داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟