خولیو ولاسکوئز سرمربی احتمالی استقلال کیست؟ + کارنامه کامل مربی سابق علی علیپور!

سرمربی سابق علی علیپور در ماریتیمو نیز به استقلال لینک شده است. او تجربه شگفتی‌سازی با آلکورکون در جام حذفی اسپانیا و حضور در اودینزه را در کارنامه دارد.

بعد از حکمت کارامان، خولیو ولاسکوئز اسپانیایی، دیگر گزینه لینک شده به باشگاه استقلال برای جانشینی جواد نکونام است. خولیو، 5 اکتبر 1981 در شهر سالامانکای اسپانیا به دنیا آمده است. او در سن 15 سالگی، سرمربی تیم جوانان باشگاه شهرش، سالامانکا شد و از همان ابتدا هدف خود را مربیگری اعلام کرد. ولاسکوئز چندین سال در تیم‌های رده سنی جوانان مربیگری کرد تا در سال 2004 و با باشگاه پنیا رسپوئلا، وارد کار در تیم‌های رده سنی بزرگسال شد. او بعد از کار در چند باشگاه کم نام و نشان اسپانیایی ابتدا سرمربی جوانان وایادولید و سپس تیم سوم ویارئال شد. بعد از انتصاب خوزه فرانسیسکو مولینا، سرمربی تیم دوم ویارئال، به عنوان سرمربی تیم اصلی این باشگاه، ولاسکوئز جانشین او در تیم دوم ویارئال شد.

ولاسکوئز بعد از هدایت تیم دوم ویارئال در سگوندادیویژن اسپانیا، با 30 سال سن، به عنوان جوان‌ترین سرمربی تاریخ این لیگ شناخته شد. او در 24 مسابقه، 10 پیروزی و دو تساوی را کسب کرد و ویارئال‌ب را به جایگاه دوازدهم رساند. بعد از سقوط ویارئال در فصل 12-2011 لالیگا، ولاسکوئز به عنوان سرمربی تیم اصلی این باشگاه در سگوندادیویژن منصوب شد. عمر حضور این مربی در تیم اصلی ویارئال، 21 مسابقه بود که حاصل آن هشت پیروزی، هشت تساوی و پنج شکست بود.

خولیو ولاسکوئز

بعد از تساوی 1-1 ویارئال در برابر آلمریا و رتبه هفتم این باشگاه، خولیو از ویارئال جدا شد. خولیو در فصل 14-2013 سرمربی رئال مورسیا شد و با این باشگاه به نتایج بسیار خوبی رسید. مورسیا در این فصل با 16 پیروزی، 17 تساوی و 9 شکست در رتبه چهارم سگوندادیویژن قرار گرفت و به پلی‌آف صعود کرد. در مرحله پلی‌آف، مورسیا نتوانست به لالیگا صعود کند اما حضور در این مرحله با تیمی مثل مورسیا، عاملی برای انتصاب ولاسکوئز به عنوان سرمربی رئال بتیس شد.

بتیس که نیز همانند ویارئال به سگوندادیویژن سقوط کرده بود، ولاسکوئز را فردی مناسب برای بازگشت به لالیگا می‌دید. عمر همکاری ولاسکوئز و بتیس فقط 14 هفته بود و این باشگاه بعد از شش پیروزی، سه تساوی و پنج شکست با مربی خود قطع همکاری کرد. او سپس از هفته چهاردم فصل 16-2015 لیگ برتر پرتغال، هدایت باشگاه بلنسسز را برعهده گرفت و با هفت پیروزی، هفت تساوی و هفت شکست، این باشگاه را به رتبه نهم رساند. بعد از هفت بازی در فصل 17-2016، ولاسکوئز با توافقی دوجانبه از باشگاه پرتغالی جدا شد و سپس به عنوان سرمربی آلکورکون اسپانیا منصوب شد.

خولیو ولاسکوئز

این مربی در دو فصل حضور خود در این باشگاه اسپانیایی، به رتبه‌های هجدهم و سیزدهم سگوندادیویژن رسید. آمار دو فصل حضور او در آلکورکون، 75 بازی، 23 پیروزی، 24 مساوی و 28 باخت بود. او در فصل 17-2016، موفق شد آلکورکون را با حذف تیم‌هایی مثل ختافه، الچه، اسپانیول و کوردوبا، به مرحله یک‌چهارم نهایی کوپادل‌ری برساند. آلاوز در این مرحله، ماجراجویی‌های این مربی را متوقف کرد. بعد از شگفتی با آلکورکون در کوپادل‌ری، ولاسکوئز سرمربی اودینزه در سری‌آ شد. حضور در ایتالیا، یکی از اتفاقات مهم رزومه این مربی بود با این حال، ماجراجویی او در ایتالیا بعد از دو پیروزی، سه تساوی و هفت باخت در 12 هفته ابتدایی، به پایان رسید.

خولیو در اواسط فصل 20-2019، هدایت باشگاه ویتوریا ستوبال پرتغال را برعهده گرفت و توانست این باشگاه را در لیگ برتر پرتغال حفظ کند. این ماموریت در فصل 21-2020 و این بار با باشگاه ماریتیمو تکرار شد و این مربی اسپانیایی در دو فصل متوالی، باشگاه‌ خود را به جایگاه پانزدهم رساند. بعد از نتایج ضعیف در یازده هفته ابتدایی فصل 22-2021 لیگ پرتغال با ماریتیمو، مسیر این باشگاه پرتغالی و ولاسکوئز از یکدیگر جدا شد.

در ادامه این فصل، ولاسکوئز به عنوان سرمربی آلاوز در لالیگا انتخاب شد اما نتوانست این تیم را از سقوط به سگوندادیویژن نجات دهد. فورتونا سیتارد در لیگ هلند و رئال زاراگوزا در سگوندادیویژن اسپانیا، مقاصد بعدی این مربی بودند و او، این دو باشگاه را در رتبه‌های میانه جدول قرار داد. ولاسکوئز مدرک یوفا پرولایسنس را دارد و سبک موردعلاقه او، 3-3-4 دفاعیست. او در ماریتیمو، با علی علیپور، مهاجم پرسپولیس همکاری داشته است.

کدخبر: 1051004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی