گفت و گو با مربی تیم تاریخ ساز بعد از تکرار قهرمانی/ امید به زندگی ورزشکاران دارای معلولیت بالا رفته است

به گزارش رکنا، سومین مسابقات پاراکاراته آسیایی در حالی برگزار شد که تیم ملی ایران با کسب سه مدال طلا 2 نقره و یک برنز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد نکته جالب اینکه تیم ملی ایران با موفقیت صد در صدی در کسب مدال قهرمان شد و هر پنج ورزشکار اعزامی افتخار آفرینی کردند به همین بهانه با احد شاهی یکی از مربیان تیم ملی پاراکاراته صحبت کردیم:

احد شاهین درباره قهرمانی ایرانی در آسیا گفت: خداروشکر شرایط مسابقات بهتر از سال های پیش بود و توجه و حمایت کشور ها از این ورزش رشد چشمگیری داشت.  سطح مسابقات نسبت به سه سال پیش بالاتر رفته بود و مدال آوری سخت تر شده بود.  متاسفانه مدارک پزشکی 4 ورزشکار دیگر ما آماده نشد و نتوانستیم همه تیم را دراختیار داشته باشیم اما موفق به کسب 5 مدال رنگارنگ شدیم.

سرمربی تیم ملی درباره دلیل موفقیت تیم ملی و حمایت از رشته های معلولین گفت: مربیان بیشترین تاثیر گذاری را در کار با این دست ورزشکاران دارند. این که بتوانیم از لحاط احساسی و روحی با ورزشکاران ارتباط بگیریم به شدت مهم است. مربیان ما با جان و دل برای آماده سازی بچه ها تلاش کردند که خداروشکر نتیجه داد. امیدواریم این موفقیت ها حمایت و توجه مسئولین و فدارسیون هارا بیشتر کند.

شاهین موفقیت در مسابقات جهانی را سخت از آسیایی عنوان کرد و ادامه داد: در مسابقات جهانی کشور هایی مانند اسپانیا و مصر که توجه فوق العاده ای نسبت به ورزش معلولین دارند حضور پیدا می کنند که کار را برای ما سخت می کند.

مربی عنوان دار ایرانی درباره روحیه ورزشکاران و به خصوص فرزاد صفوی ورزشکار شناخته شده ایرانی گفت: این دست موفقیت ها باعث شده که ورزشکاران و خانواده های بیشتری به ورزش حرفه ای روی بیاورند و امید به زندگی ورزشکاری در آن ها بالا برود. فرزاد هم ذاتا آدم مهربانی است و موفقیتش را با همه جشن می گیرد. این مهربانی از خصوصیات اخلاقی اوست. مردم هم لطف ویژه ای به فرزاد داشتند.  او به صورت ناخودآگاه مردم و جو استادیوم را با خود همراه می کند.

او درباره پاداش دهی فدارسیون ها و وزارت ورزش به ورزشکاران معلول گفت: پارسال وزرات ورزش مانند تیم ملی کاراته از اعضای تیم ملی پاراکارته نیز تقدیر کرد و پاداشی برای ما واریز کرد اما فدارسیون معلولین کاری انجام نداد. امسال هم هنوز اتفاقی صورت نگرفته است. تقدیر و تجلیل های کوچکی انجام می شود اما امیدواریم حمایت بیشتر شود

کدخبر: 1045231 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ریحانه عابدینی
آیا این خبر مفید بود؟