کتاب انسان و طبیعت برای پایه یازدهم در حال تدوین است

به گزارش رکنا، سید ابوالقاسم موسوی روز یکشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی با آیین آغاز سومین سال اجرا طرح ملی محیط یار در بوشهر افزود:  موضوع آموزش مربیان پیش دبستانی و مهدکودک‎‌ها نیز در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفته و بسته ‎های آموزشی برای آنها تدارک دیده شده است.

وی اظهارداشت: در شاخه کار دانش نیز رشته دیپلم محیط بانی گنجانده شده و ۲ واحد درسی بنام " شناخت محیط زیست" در مراکز آموزش عالی  انجام شده است.

مدیرکل دفتر مشارکت ها و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست  گفت: در اجرا طرح محیط یار استان بوشهر دستگاه‌‌های مختلفی پای کار آمده و منجر به موفقیت آمیز بودن طرح شده اند.

موسوی ادامه داد: این موضوع نشان می‌‌دهد چنانچه کاری به صورت یک باور و هماهنگ انجام شود موفقیت‌ های بی شماری در آن حاصل می‎ شود.

وی اظهار کرد: سازمان محیط زیست به طرح محیط یار باور دارد که با استفاده از تجربه استان بوشهر باید به کل کشور تعمیم داده شود.

موسوی عنوان کرد: چنانچه در سنین پایین رفتارهای محیط زیستی بین کودکان نهادینه شود به طور قطع نسلی آگاه و مطالبه گر تربیت می‎ شود.

وی گفت: با تحقق این مهم بدون شک مدیران آینده، مدیرانی هستند که با وجود آنها دغدغه‌‌هایی از جنس چالش‌‌های اجتماعی و محیط زیستی کمتر خواهد بود.

موسوی اظهار کرد: در بخش فوق برنامه و آموزش ‎های غیررسمی در قالب طرح محیط یار موضوع "یک ساعت با محیط بان" در کل کشور اجرایی شد و همچنین ۳۶ جشنواره و مسابقه مختلف در حوزه دانش آموزی انجام شده است.

وی گفت: در طرح محیط یار باید با انجام یک سری اصلاحات برنامه‌هایی میدانی و عملیاتی برای دانش آموزان تدارک دیده شود تا مفاهیم محیط زیستی با انجام بازدیدهای میدانی به نحو مطلوب‌تری در ذهن دانش آموزان ماندگار شود.

منبع: ایرنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟