۲۵۵ روستای لرستان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند

به گزارش خبرنگار رکنا از خرم آباد، مهدی پازوکی در نشست شورای اطلاع رسانی استان افزود: باتوجه به پایان عمر دولت تدبیر و امید، دستاوردهای دولت و همچنین تیم کاری آن باید در لرستان اطلاع رسانی شود.

وی با ارائه گزارشی از برخی اقدامات انجام شده طی هشت سال گذشته در لرستان اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تنها یک نیروگاه برق فعال در استان وجود داشت که اکنون به سه نیروگاه ارتقا پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۲ تعداد ۲۳۵ هزار و ۱۱۵ فقره انشعاب آب در لرستان واگذار شده بود که در پایان سال ۹۹ این رقم به ۳۹۶ هزار و ۳۶۹ فقره رسیده است و در این مدت ۴۱۵ کیلومتر خطوط انتقال آب به ۵۸۵ کیلومتر افزایش یافت.

پازوکی تصریح کرد: سال ۹۲ تولید سالانه محصولات کشاورزی لرستان ۲ هزار و ۲۲۷ تن بود که در پایان سال ۹۹ این رقم به ۲ هزار و ۹۰۰ تن رسیده است .

وی گفت: در این راستا تولیدات دامی از ۳۵۰ هزار و ۶۸۴ تن به ۳۵۶ هزار و ۱۲۰ تن، آبزیان از ۲۱ هزار و ۹۰۲ تن به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن و محصولات باغی از ۲۰۶ هزار و ۶۶ تن به ۲۸۲ هزار تن افزایش یافت.

پازوکی افزود: هشت سال قبل،۵۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی استان از خدمات سلامت بهره مند بودند که این رقم تا پایان پارسال به ۸۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب، مطالعه یا احداث ۱۳ سد در لرستان شروع شد و اکنون هشت سد در دست اجرا و پنج سد در حال بهره برداری هستند که ۱۵ هزار هکتار به شبکه بهره برداری از سدها افزوده و ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هفت هزار و ۷۳۵ کیلومتر طول کل راه های لرستان است اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب ۱۰۴ کیلومتر آزادراه، ۴۲۲ کیلومتر چهارخطه، ۷۱۳ کیلومتر راه اصلی، ۳۷۴ کیلومتر راه فرعی، ۲۴ کیلومتر راه بین شهری، چهار هزار و ۱۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و یکهزار و ۹۰۱ کیلومتر راه شوسه و خاکی در این استان احداث شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان همچنین تصریح کرد: با توجه به بارندگی های سال زراعی جاری، میزان بارش در استان طی بلند مدت ۱۴ درصد و نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته و وقوع خشکسالی پیش‌بینی شده است.

پاروکی گفت: از امسال هیچ گونه خسارتی به منازل در بروز حوادث پرداخت نخواهد شد و مردم باید منازل خود را اعم از شهری و روستایی بیمه اجباری کنند تا بتوانند در زمان بروز حوادث از مزایای آن استفاده نمایند.

لرستان_خرم آباد، امین پارسا