تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ محسن رشیدی، امروز در جمع خبرنگاران در معرفی برنامه‌های هفته دفاع مقدس، گفت: شنبه، ۳۱ شهریورماه نخستین روز از هفته دفاع مقدس است که این روز به‌نام پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت، وحدت ملی و معنویت نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه در این روز تجلیل از پیشکسوتان افتخارآفرین دفاع مقدس و مقاومت، تبیین نقش ایمان، همبستگی و وحدت ملی آحاد جامعه در دفاع مقدس و مقاومت را خواهیم داشت، افزود: در دومین روز از هفته دفاع مقدس نیز که به‌نام جوانان، علم و دانش‌پژوهی نام‌گذاری شده است برنامه‌هایی از جمله گرامیداشت حماسه عملیات کمان ۹۹، حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب در عرصه علم و دانش، تبیین نقش علم و فناوری در تقویت اقتدار ملی و دفاعی را خواهیم داشت.

رشیدی اضافه کرد: سومین روز از هفته دفاع مقدس نیز به‌نام زنان، خانواده و سلامت نام‌گذاری شده است که بزرگداشت شهدای سلامت، تبیین نقش زنان و خانواده در دفاع مقدس از برنامه‌هیا پیش‌بینی شده در این روز است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه چهارمین روز از هفته دفاع مقدس به‌نام شهیدان، جانبازان، آزادگان و صلابت و فخرآفرینی نام‌گذاری شده است، گفت: برنامه‌هایی مانند تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و همچنین دیدار از جانبازان و ایثارگران برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس که به‌نام دفاع همه‌جانبه، پشتیبانی مردمی، اصناف و سربازان نام‌گذاری شده است اهمیت به آموزش عمومی و موضوع پدافند غیر عامل، پرداختن به پشتیبانی و حمایت مردم و اصناف از جبهه‌ها در دوران دفاع مقدس و پاسداشت سربازان مورد تأکید است.

رشیدی با اشاره به اینکه روز ششم هفته دفاع مقدس به‌نام ولایتمداری، بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی نام‌گذاری شده است، ادامه داد: در این روز تبیین نقش ولایت و رهبری در دفاع مقدس و حماسه شکست حصر آبادان، تبیین بصیرت جبهه مقاومت در برابر استکبار جهانی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا را در برنامه داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: هفتمین روز از هفته دفاع مقدس به‌نام نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران، روحانیت، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان نام‌گذاری شده که برنامه‌هایی مانند تبیین نقش نیروهای مسلح، بسیجیان، روحانیت، جهادگران، عشایر، روستائیان و پیشمرگان کرد مسلمان در دفاع مقدس، حضور در نمازهای جمعه و راهپیمایی خانوادگی را خواهیم داشت و در هشتمین روز از هفته دفاع مقدس که به‌نام فرماندهان، عزت‌مداران، حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است نکوداشت فرماندان شهید دفاع مقدس را در برنامه داریم.

امین پارسا/لرستان

کدخبر: 1041813 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟