رعایت قانون و صیانت از بیت المال در دستگاه قضایی با جدیت دنبال می شود

به گزارش رکنا از قزوین، علی شعبانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: هیچ زمانی نباید رعایت تقوی در خود را فراموش کنیم و دامنه تقوی در همه جا گسترده است و حتی در خلوت نیز باید آن را مراعات کنیم.

وی ارتباط با رسانه ها را مهم دانست و افزود: از رسانه ها انتظار داریم در شناسایی مشکلات و رفع آن به دستگاه قضایی کمک کنند و تلاش می کنیم در فصول مختلف و نشست با خبرنگاران از دیدگاههای فعالان رسانه برخوردار شویم زیرا باور داریم اطلاع رسانی درست و بموقع از خدمات و عملکرد یک قوه می تواند در جلب رضایت عمومی موثر باشد.

شعبانی گفت: یکی از مهمترین عوامل استحکام نظام اعتماد سازی است و همه باید تلاش کنیم با عملکرد قانونی این اعتماد روز به روز بیشتر شود. 

رئیس کل دادگستری استان قزوین یادآورشد: قانون از نگاه ما مهم است و هر چقدر بیشتر رعایت شود به همان میزان مشکلات کمتر می شود. 

شعبانی اضافه کرد: اجرای قانون فرد نمی شناسد و همه جا و از سوی همه کس باید رعایت شود و حتی اگر نقصی در آن دیده شود باز هم رعایت آن بهتر از نادیده گرفتن است.

وی در خصوص ضعف قوانین اظهارداشت: دستگاه قضایی مانند قوه مجریه ماموریت دارد به قانون عمل کند و اگر قوانین ناقص هستند باید  کمک کنیم پیش نویس لایحه تنظیم و به مجلس داده شود تا شاهد اصلاح آن باشیم.

شعبانی اضافه کرد: برخی مسایل نیازمند تصویب قانون جدید و گاهی نیازمند تصحیح قانون است و در این میان به نظر می رسد موضوع ترک فعل جایش خالی است که در عرصه مدیریت وقتی کسی دچار ترک فعل می شوند باید پاسخگو باشد و همه  دغدغه ما این است خلاءهای قانونی رفع شود.

وی در خصوص مهمترین اولویت خود در دوره مدیریت جدید اظهارداشت: هر کشوری قانون مند باشد کمتر مشکل دارد لذا من هم نکته جدیدی ندارم و تلاش می کنم با مجموعه همکاران دستگاه قضایی، قانون مداری را بیشتر از گذشته رعایت کرده و عامل به قانون باشیم و مبارزه با مفاسد را نیز در در اولویت داریم.

شعبانی بیان کرد: امیدواریم با کمک رسانه ها به قله نهایی اجرای قانون برسیم و مطالبات مردم را پاسخ دهیم و رویکرد ما این است که ارتباط با رسانه ها سهل و روان باشد تا شما بتوانید مطالبه گری از سوی مردم را بخوبی انجام دهید و به اجرای قانون هم کمک کنید که در این راستا یک خط تلفن اختصاص برای ارتباط با مردم و خبرنگاران پیش بینی کرده ام که یک ساعت پس از اقامه نماز مغرب و عشا پاسخگو خواهم بود.

 

 

 

کدخبر: 729731 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟