لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی؛ مانع انباشت نقدینگی در بازار بورس

به گزارش رکنا، جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی به رونق تولید کمک می‌کند، گفت: بدون شک افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی می‌تواند این شرکت‌ها را در کنار خرید و فروش سهام‌شان، دچار تحرک کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برخی از شرکت‌های بورسی نقدینگی لازم را برای ادامه فعالیت خود ندارند لذا مصوبات این لایحه می‌تواند در بسیاری از امور کمبود نقدینگی این شرکت‌ها را رفع کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه پیرو لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی، بسیاری از شرکت های فعال در بورس می‌توانند منابع مالی بیشتری را برای توسعه فعالیت‌های خود در اختیار داشته باشند، گفت: پیرو این مسئله، تلاش‌ شرکت‌ها تنها منتج به عرضه سهام در بورس نخواهد شد. این درحالی است که متاسفانه سهام برخی از شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن نرخ واقعی دست به دست می‌شوند و اما هیچ چیز این خرید و فروش منتج به تحرک تولید در این شرکت‌ها نمی‌شود.

عضو کمیسیون «برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مصوبات این لایحه تولید را به حرکت درآورده و باعث توسعه اشتغال در کشور خواهد شد ضمن اینکه این لایحه می تواند به نوعی جریان نقدینگی در بازار بورس را هدفمند کرده و از انباشت نقدینگی در این بازار جلوگیری کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

میزان

کدخبر: 598307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟