خطر کرونا در تعطیلات عید فطر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر گفت: نگرانی فعلی از تعطیلات عید فطر و دید و بازدیدها و افزایش رفت و آمدهای آن است.

به گزارش رکنا ، دکتر بهمن صادقی سده افزود : اگر این اتفاق بیفتد ممکن است مانند پیک های قبلی این پیک نیز طولانی شود که امیدواریم با همکاری مردم این اتفاق نیفتد.

وی تاکید کرد: در پیک چهارم کرونا تعداد موارد بستری نسبت به پیک سوم دو برابر شد، ضمن اینکه موارد سرپایی نیز افزایش یافت و به علت ملاحظات خانوادگی تمایلی به بستری شدن نداشتند و در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.

روند نزولی کرونا در کشور

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از کاهش نسبی و روند نزولی کرونا در کشور و استان خبر داد و نسبت به افزایش مبتلایان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرد.

وی یادآور شد: تفاوت پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی در این است که زودتر به نقطه اوج رسیدیم در پیک های قبلی بعد از دو ماه به بیشترین میزان ابتلا و قله پیک می رسیدیم، اما در پیک چهارم بعد از ۲۳ روز به اوج موارد ابتلا در سطح کشور رسیدیم.

مردم رعایت کنند تا کرونا در کشور اوج نگیرد

دکتر صادقی در پایان تاکید کرد: اکنون با شیب ملایم کاهشی کرونا مواجه هستیم، اما تراکم بیماران و تعداد مبتلایان در شهرستان های با جمعیت بیشتر، بالاتر است و روند کاهشی نیز کندتر است.

این در حالی است که رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک بارها از شروع موج پنجم در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داده می دهند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686889 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟