رحیمی: ترکمنستان در خیلی از جاها تخلفات داشت

اصغر رحیمی سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا در نشست خبری امروز خود درباره این بازی‌ها اظهار داشت: ابتدا باید بگویم که کاروان ایران با 207 ورزشکار شامل 144 مرد و 63 زن راهی عشق‌آباد شد. درباره میزبانی باید بگویم که ترکمنستان سیستم بسته‌ای داشت و در مجموع نیز مسائلی بوجود آمده بود. برگزاری این بازی‌ها به لحاظ مدیریتی و اجرایی خوب و قابل قبول بود اما میزبان به لحاظ فنی به دنبال کسب رتبه نخست بود و در خیلی از جاها نیز تخلفاتی را انجام داد. 
وی افزود: سطح این بازی‌ها در هر صورت از سطح بازی‌های آسیایی پایین‌تر است که به نظرم این موضوع طبیعی است اما معتقدم این بازی‌ها سطح فنی قابل قبول خودش را داشت. درست است که کشورهای صاحب‌نام، ورزشکاران بزرگ خود را به ترکمنستان نیاورده بودند اما بیشتر اعضای کاروان ما نیز نفرات دوم و سوم بودند، ما همانطور که در بازی‌های آسیایی با کشور قزاقستان رقابت داریم در بازی‌های داخل سالن نیز اوضاع همین‌گونه بود و رقابت نزدیکی میان این دو کشور وجود داشت.
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های داخل سالن آسیا با مقایسه دو دوره اخیر برگزارشده این بازی‌ها تاکید کرد: در دوره قبلی 1652 ورزشکار از 43 کشور در 12 رشته رقابت کردند اما در ترکمنستان 4012 ورزشکار از 63 کشور در 21 رشته رقابت می‌کردند. معتقدم سطح بازی‌ها در جایگاه خودش قابل قبول بود. 
رحیمی درباره گلایه اعضای تیم ملی فوتسال در خصوص پاداش‌های 300 دلاری و رد این پاداش‌ها از سوی آنها گفت: در ستاد عالی بازی‌ها که با حضور وزیر ورزش Sport و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، این موضوع تصویب شد که مدال‌آوران بازی‌های داخل سالن به جدول تجلیل از مدال‌آوران که در پایان هر سال صورت می‌گیرد، اضافه شود. در خصوص پاداش سکو نیز باید بگویم که این موضوع تصویب هیئت اجرایی بود که اعضای یک تیم زمانی که روی سکو می‌روند 50 درصد پاداش رشته‌های انفرادی را بگیرند، توجیه نیز در این باره این بود که چون رنگ مدال مهم است پس نمی‌توان به همه اعضای یک تیم 600 دلار داد اما اعضای تیم فوتسال می‌گفتند که 15 روز در آنجا هستند و در نهایت هم پاداش 300 دلاری را قبول نکردند. من در همان جا به آنها قول دادم پس از بازگشت به تهران این موضوع را در جلسه هیئت اجرایی مطرح می‌کنیم و مصوبه‌ای می‌گیریم که مابه‌التفاوت این مبلغ به فوتسالیست‌ها پرداخت شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 312757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟