بلا تکلیفی کشاورزان حوزه مارون برای کشت تابستانه/نوع کشت تابستانه حوزه مارون، دز و کارون هفته جاری مشخص می‌شود

به گزارش رکنا از خوزستان، مدیر اتاق اصناف کشاورزی شهرستان بندرماهشهر از بلاتکلیفی کشاورزان حوزه آبریز مارون در کشت تابستانه و اعتراض آن‌ها نسبت به این موضوع خبرداد و گفت: کشاورزان این حوزه خواستار کشت شلتوک و تعیین تکلیف قیمت‌ نهایی خرید تضمینی گندم هستند.

حامد یوسفی  افزود: فصل تابستان و دغدغه‌های بی پایان و هر ساله کشاورزان آغار شده و هنوز تصمیمی در خصوص نوع کشت تابستانه در این حوزه آبریز از سوی مسئولان گرفته نشده است.

 وی گفت: در سال‌های گذشته و با توجه به خشکسالی و حجم آب پشت سد مارون تکلیف کشت تابستانه از پیش مشخص شده بود و مسئولان نیز از کشاورزان خواستار کشت نکردن و یا کشت کم آب و محدود می‌شدند.

وی  اضافه کرد: خوشبختانه با وجود بارش‌های پاییز و زمستان گذشته آب ذخیره پشت سد مارون در سال جاری در وضعیت خوبی قرار داد و با گذشت یک ماه از درخواست تشکل‌های کشاورزی و کشاورزان از مسئولان تاکنون برنامه‌ای به منظور اعلام کشت تابستانه صادر نشده است.

وی درخواست کشاورزان حوزه آبریز مارون را کشت شلتوک عنوان کرد و گفت: کشاورزان اقدامات لازم برای کشت را انجام داده و منتظر سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق برای تامین آب و اقدام به کشت تابستانه هستند.

یوسفی در پایان خواستار تعیین قیمت نهایی خرید تضمینی گندم شد تا در شورای قیمت‌گذاری مشخص و مابه التفاوت به گندم‌کاران پرداخت شود.

به همین منظور تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: کشت تابستانه حوزه کرخه مشخص و جلسات کارشناسی سایر حوزه‌ها یعنی کارون، مارون و دز نیز برگزار شد.

وی افزود: طی جلسات کارشناسی و طرح موضوع در استانداری قرار شد این هفته جلسه‌ شورای کشاورزی به صورت ویژه برای تعیین تکلیف کشت تابستانه سایر حوزه‌ها برگزار و بعد از تصمیم نهایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

خوزستان رتبه اول خرید تضمینی گندم در‌ کشور

نوروزی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم گفت: سال گذشته گندم به قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومن از کشاورزان خریداری می‌شد و در حال حاضر نیز به همین قیمت خریداری می‌شود و بعد از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری مابه التفاوت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: خوزستان در سال جاری تاکنون بیشترین میزان خرید تضمینی گندم و بیشترین پرداختی پول به کشاورزان را در کشور داشته است.

انتهای پیام/

 

96-05-c13-2118

 

 

 

کدخبر: 901599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سروش یوسفی
آیا این خبر مفید بود؟