راز دخمه شیطانی مرد هزار چهره در تبریز چه بود !؟

به گزارش رکنا، سرهنگ "اکبر محمدجعفری" در تشریح این خبر اظهار داشت:برابر اخبار واصله و پایش فضای مجازی توسط افسران سایبری پلیس فتا مشاهده گردید فردی با معرفی خود به عنوان مسئول برخی نهادها و ارگان های مختلف اقدام به سوءاستفاده از افراد می نماید.

این مقام سایبری تصریح کرد:در راستای رسیدگی به موضوع مذکور و جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن همشهریان از حیله و فریب این متهم که در نقش های مختلف اهداف خود را پیش می برد،تیمی خبره از کارشناسان این پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با توجه به مستندات موجود در فضای مجازی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا ، مشخص گردید متهم صاحب یک فروشگاه لوازم خانگی بوده که از این طریق با معرفی خود به مشتریان به عنوان یک مسئول رده بالا در برخی نهاد و ارگان ها،در شبکه های اجتماعی با افراد ارتباط گرفته و به دنبال آن اهداف پلید خود را پیگیری می نمود که با اشراف اطلاعاتی افسران سایبری مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ"محمد جعفری" ‌در ادامه ازدستگیری این متهم خبر داد و گفت: با هماهنگی مرجع قضائی متهم در یک عملیات سریع و به موقع دستگیر و به همراه ادله دیجیتال به مقر پلیس فتا دلالت داده شد و در خصوص اقدامات مجرمانه وی تحقیقات لازم صورت گرفت.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه بیان داشت:در بازجویی‌های اولیه، متهم ابتدا منکر هرگونه بزه‌ارتکابی می‌شد ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، اعتراف کرد در فروشگاه خود با افراد آشنا شده و سپس در شبکه های اجتماعی با معرفی خود به عنوان مسئولین نهادها و ارگان ها در پست های مختلف و پس از جلب اعتماد قربانیان از آنان سوءاستفاده می کرد.

این مقام سایبری به متخلفان فضای مجازی هشدار داد و گفت: افرادی که بخواهند با ترفندهای مختلف  اقدام به سوءاستفاده یا کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی نمایند پلیس فتا با آنها در چهارچوب قانون برخوردی قاطع خواهد داشت.

 

کدخبر: 1052064 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی