سرقت 13 ثانیه ای در اتوبان همت / سارق معروف به رخ ژاپنی دستگیر شد + گفتگو

به گزارش رکنا، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ صبح دیروز در حاشیه دستگیری متهمان گفت: در طرح ۲۴ ساعته پلیس ۱۲ سارق حرفه‌ای قاپ زن که در معابر مختلف تهران قاپ زنی تلفن همراه می‌کردند و 4 مالخر دستگیر شدند. ۵۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه از مخفیگاه‌های این سارقان پیدا شد که همه تلاش ما این است هر چه زودتر اموال مسروقه را به دست مالباختگان برسانیم.

وی در ادامه گفت: چندی پیش فیلمی از یک گوشی قاپی در اتوبان همت در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد که با تلاش همکاران من این سارقان نیز دستگیر شدند. روش کار باند اینطور بود که دو نفر با موتورسیکلت جلو رفته و اقدام به سرقت می‌کردند. یک نفر نیز پشت سرشان آنها را اسکورت می‌کرد تا در صورت نیاز به کمک آنها برود که هر سه نفر دستگیر شدند. با همکاری قوه قضائیه مقرر شده این سارقان نتوانند با وثیقه آزاد شوند و تا پایان زمان حبس خود در زندان بمانند.

 سرقت 13 ثانیه‌ای در اتوبان همت

چندی قبل فیلمی 13 ثانیه‌ای از یک سرقت در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد موتورسیکلتی دو ترک در اتوبان همت به یک خودروی تیبای سفید رنگ نزدیک شد و

ترک نشین موتورسیکلت پیاده شد و در یک لحظه در عقب خودروی تیبا را باز کرد و گوشی تلفن همراه مسافری را که روی صندلی نشسته بود قاپید و باهمان سرعت ترک موتور سوار شد و فرار کرد.

حالا دو متهم موتورسوار توسط کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی پایتخت بازداشت شده‌اند و کنار آنها، دختر جوانی ایستاده است که گوشی آیفون 14 پرومکسش را به سرقت برده بودند.

دختر جوان در این باره گفت: از زمانی که این اتفاق برایم رخ داده است، حتی نتوانستم راحت بخوابم و استراحت کنم. با صدای موتورسیکلت، هراس به جانم می‌افتد. زمانی که به من زنگ زدند و خواستند برای شناسایی سارقان بیایم، با دیدن سارق گوشی قاپ در میان چند مرد دیگر، لرزه به اندامم افتاد.

او ادامه داد: کارمند شرکتی در خیابان آفریقا هستم و ساعت 8 صبح 23 مرداد، سوار بر تاکسی اینترنتی شدم تا به محل کارم بروم. راننده یک خانم بود در ترافیک پشت چراغ قرمز ناگهان در خودرو باز شد و سارق در چشم برهم زدنی گوشی را سرقت کرد. فکر نمی‌کردم سارقان دستگیر شوند.

سرقت

فیلم سرقت خودمان را دیدیم

دو همکلاسی و بچه محل سناریوی سرقت اتوبان همت را رقم زده‌اند. هردو 22 سال سن دارند و هر دو برای اولین بار در 18 سالگی روانه زندان شدند.

شگردتان برای سرقت چه بود؟

امیر، متهم لاغر اندام که دندان هایش را لمینت کرده جواب می‌دهد: 8 تا 9 و نیم صبح روزهای کاری که کارمندها وافراد شاغل در چنین ساعاتی به محل کارشان می‌روند زمان مناسبی برای سرقت بود. در خیابان پرسه می‌زدیم و پشت چراغ قرمزها، راننده‌هایی که گوشی تلفن همراه داشتند یا سرنشینانی را که مشغول صحبت بودند انتخاب می‌کردیم و در چشم برهم زدنی گوشی را می‌قاپیدیم.

ما فقط از خودرو سرقت می‌کردیم و هیچ وقت به سراغ عابر پیاده برای سرقت گوشی نرفته‌ایم.

چقدر سرقت هایتان طول می‌کشید؟

به دقیقه نمی‌رسید بین 10 تا 20 ثانیه.

سابقه داری؟

2 بار هر دفعه به مدت یک سال به خاطر گوشی قاپی

 به زندان افتادم. همدستم سهیل یک بار بازداشت شد. پیشنهاد سرقت را سهیل داد، نیاز به پول داشتیم. من هم که بدم نمی‌آمد از پیشنهادش استقبال کردم.

فیلمی را که از شما در فضای مجازی منتشر شده بود دیده بودید؟

10 روز بعد از سرقت دیدیم، نه تنها ما که خیلی از دوستانمان هم فیلم را دیدند. بعد از آن دیگر دور سرقت را خط کشیدیم، خیلی ترسیده بودیم. فکر نمی‌کردیم آنجا دوربین داشته باشد.

چرا موقع سرقت نقاب نداشتید؟

اشتباه کردیم با اینکه سابقه‌داریم و می‌دانیم نباید بدون نقاب سرقت کنیم، بازهم این کار را انجام دادیم.

قبل از سرقت‌ها قرص مصرف می‌کردی؟

اولین باری که رفتم سرقت قرص خوردم. ولی دیگر نخوردم چون اکستازی که دیگر در بازار نیست. قرص‌های دیگر هم به قدری خطرناک است که هربار خوردیم حالمان را خیلی بد کرد.

چند مورد سرقت کردید؟

سر جمع 100 تا شاکی داریم. البته همه آنها گوشی آیفون نداشتند. گوشی مالباخته اتوبان همت را 20 میلیون فروختیم اما گاهی اوقات گوشی را 5 تومان هم می‌فروختیم.

وقتی فیلمتان پخش شد تصمیم نگرفتید از کشور فرار کنید؟

سهیل این‌بار جواب می‌دهد: کجا را داریم برویم. نه وضعیت مالی مان آنقدر خوب بود که برویم و نه خانواده هایمان حال و روزشان خوب بود. از طرفی هر جا می‌رفتیم بازهم دستگیر می‌شدیم.

پول‌هایی را که از این سرقت‌ها گیرتان آمد چه کردید؟

خرج کردیم. عمل بینی و لمینت دندان و تغییر چهره که پلیس شناسایی مان نکند و مسافرت.

سرقت‌های شروری معروف به رخ ژاپنی

 پسر جوانی که ادعای زیادی در تبهکاری دارد و تمام گردن و دست هایش خالکوبی است، یکی دیگر از سارقان موبایل و گردنبند است که دستگیر شده است.

خالکوبی روی گردنت نماد خاصی است؟

 طرح رخ ژاپنی است. الان بین نوجوانان و جوانان خیلی مد شده. برای اینکه به دوستانم ثابت کنم که تبهکار بنامی هستم تصمیم به خالکوبی گرفتم. از آنجایی که عاشق ژاپن و کره هستم تصمیم گرفتم رخ ژاپنی خالکوبی کنم. لقبی را هم که برای خودم انتخاب کردم برگرفته از همین خالکوبی است. الان همه دوستان و آشنایان مرا رخ ژاپنی صدا می‌زنند.

چه شد که تبدیل به سارق حرفه‌ای شدی؟

 همنشینی با دوستان ناباب مرا به این روز درآورد. فکر نکنید من به پول نیاز دارم، خانواده‌ام در کار ساختمان‌سازی هستند، دانشجوی کامپیوترم و تسلط کامل به زبان انگلیسی دارم. حتی قرار بود برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم. اما همه ماجرا از یک هدیه تولد شروع شد پدرم موتورسیکلتی به من هدیه داد. من عاشق موتورسواری بودم و جنون سرعت داشتم. با پسری دوست شده بودم که وضع مالی خوبی نداشت اما خیلی با مزه و شاد بود و خوشم می‌آمد با او رفت و آمد داشته باشم. او هم به عنوان کادوی تولدم گفت مرا جایی می‌برد که برایم کلی خاطره می‌سازد.

 آن شب با موتور من رفتیم سرقت آنقدر هیجان داشت که بعد از آن من شدم پایه سرقت‌های دوستم.

شگرد سرقت هایتان چه بود؟

ظهر‌ها سوار بر موتور شده و در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم. کسانی را که گوشی‌های مدل بالا داشتند شناسایی کرده و اقدام به گوشی قاپی و گاهی هم گردنبند قاپی می‌کردیم. فکر کنم 50 تایی هم در پرونده مان باشد.

با گوشی‌های سرقتی چه می‌کردید؟

20 تا 30 میلیون تومان می‌فروختیم. هر مقدار هم که از سرقت‌ها گیرمان می‌آمد تقسیم می‌کردیم. اگر هم به من سهمی تعلق نمی‌گرفت خیلی ناراحت نمی‌شدم چون سهم من هیجانی بود که هیچ وقت آن را تجربه نکرده بودم.

سرقت

مرضیه همایونی

کدخبر: 1051756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی