ضرب و شتم پرسنل اورژانس و تخریب تجهیزات آمبولانس در اصفهان

به گزارش رکنا، عباس عابدی سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان اظهار کرد: بامداد امروز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳، در ساعت ۲:۲۵، در پی وقوع حادثه تصادف مقابل ترمینال کاوه اصفهان، پرسنل اورژانس در حال امدادرسانی به مصدومان یک تصادف بودند که توسط تعدادی از همراهان بیماران که به نظر می‌رسید تعادل روانی نداشته باشند، مورد حمله قرار گرفتند.

وی افزود: در این حادثه، آقای محمد فرهنگ، یکی از کارشناسان اورژانس، از ناحیه صورت و دست آسیب دید و دستگاه تله‌مدیسین آمبولانس نیز توسط این افراد تخریب شد. متأسفانه قبل از رسیدن پلیس مهاجمان از محل حادثه متواری شدند.

عابدی همچنین تأکید کرد: این موضوع بلافاصله به پلیس گزارش شد و هم‌اکنون از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی در خصوص مجازات حمله به پرسنل اورژانس و تخریب تجهیزات آمبولانس توضیح داد: این‌گونه اقدامات نه تنها از نظر اخلاقی و انسانی غیرقابل پذیرش است، بلکه از لحاظ قانونی نیز مجازات‌های سنگینی برای آن در نظر گرفته شده است. بر اساس قوانین کشور، هرگونه تعرض به کارکنان امدادی در هنگام انجام وظایف خود، جرم محسوب شده و فرد خاطی علاوه بر جبران خسارات وارده، با مجازات‌های کیفری مواجه خواهد شد.

عابدی در پایان تأکید کرد: امیدواریم با پیگیری‌های قانونی و برخورد قاطع مراجع قضائی، این‌گونه حوادث کاهش یابد و همگان درک کنند که همکاری با نیروهای امدادی در صحنه‌های حوادث امری ضروری و حیاتی است.

 

کدخبر: 1050261 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟