قاضی قلابی میلیونی از خاواده زندانیان پول می گرفت / 15 مرد برای این شیاد کار می کردند + جزییات

به گزارش رکنا، اصغرجهانگیر در ادامه نشست خبری با خبرنگاران افزود: در همین استان گلستان ما در ماه اخیر شاهد شناسایی و دستگیری فردی بودیم که خودش را به عنوان قاضی معرفی می‌کرد که به اتهام جعل عنوان و کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت و در حال حاضر بازداشت است. بنا به تصمیم مقامات قضائی تصویر نامبرده را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد تا کسانی که توسط به وی فریب خوردند بتوانند او را شناسایی و طرح شکایت بکنند تا امکان رسیدگی به همه جرایم این فرد وجود داشته باشد.

جهانگیر گفت: فرد دیگری در استان گلستان در هفته‌های اخیر دستگیر شد که مدعی ارتباط با دستگاه قضائی برای نجات زندانیان و همینجور ارتباط با مقامات قضائی برای دادن مرخصی و تسهیلات به زندانیان بود.

این فرد از هر خانواده زندانی مبلغ ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان کلاهبرداری می‌کرد تا مثلاً بتواند تسهیلاتی را برای فرزندان آنها در زندان‌ها فراهم بکند که این فرد شناسایی و بازداشت شده و تحقیقات از او ادامه دارد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: در مجموع در استان گلستان در ماه‌های اخیر حداقل ۱۵ کارچاق کن که تشکیل باند داده بودند و ادعای نفوذ در دادگستری داشتند و مدعی بودند از اصحاب پرونده رشوه به قضات و کارکنان دستگاه قضائی پرداخت می‌کنند شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: در استان قم در ماه گذشته شاهد این بودیم که دو نفر سارق که تحت پوشش مأمورین مبارز با مواد مخدر اقدام به ۱۵ فقره سرقت از اتباع خارجی تحت عنوان مأمور مبارزه با مواد مخدر می‌کردند. شیوه کار به این صورت بود که وسایل آنها را به عنوان بازرسی می‌گشتند و پول و ارز و طلا و سایر اشیای قیمتی اگر همراه آنها بود را به سرقت می‌بردند که این سارقین هم شناسایی و دستگیر شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در استان کرمان در همین ماه ۸ نفر جاعل، ۴ نفر کارچاق کن و سه نفر غصب کننده عناوین شناسایی و بازداشت شدند و ۳۰ نفر رشوه دهنده و رشوه گیرنده هم تحت تعقیب قضائی قرار گرفتند که پرونده آنها در حال رسیدگی است.

کدخبر: 1047969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟